http://www.unijasprs.org.rs/images/stories/images2011/slikie%207/1.jpg

SEMINAR USPRS KO I KAKO VREDNUJE NASTAVU U SRBIJI?

U organizaciji Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije 22.12.2012. godine održan je seminar na temu KO I KAKO VREDNUJE NASTAVU U SRBIJI?. Seminaru su prisustvovali članovi USPRS iz čitave Srbije, kao i članovi Glavnog odbora USPRS.

Na osnovu Rezolucije, usvojene na seminaru „Ko i kako vrednuje nastavu u Srbiji“,

GO USPRS – a doneo je sledeće odluke:

1. Predlaže se Ministarstvu prosvete i tehnološkog razvoja da zaustavi proces eksterne evaluacije za godinu dana, da sačini novi plan, a da pre njegovog usvajanja konsultuje nastavnike – praktičare i predstavnike prosvetne struke;
2. USPRS zahteva od Ministarstva prosvete da se hitno sprovede postupak evaluacije sledećih dokumenata:
- Nastavnih planova i programa za osnovnu školu;
- Dokumenata o standardima postignuća za kraj osnovnog obrazovanja;
- Pravilnika o ocenjivanju;
- Pravilnika o stalnom stručnom usavršavanju;
U analizi pomenutim dokumenata učešće moraju uzeti nastavnici – praktičari i predstavnici prosvetne struke;
3. Način vrednovanja škola i nastavnika nipošto ne smeju predstavljati tajnu do trenutka primene (kao što je sada bio slučaj), a u komisijama treba da učestvuju kolege iz struke, koje imaju radno iskustvo, poštovani u svojim sredinama, od kojih se može očekivati pomoć, savet, primer, sve što će unaprediti nastavu u našim školama;
4. Sve dok se ne usvoje zahtevi USPRS-a iz tačke 1, 2 i 3, škole članice USPRS-a, bojkotovaće svaki oblik eksterne evaluacije, a isto preporučujemo i svim prosvetnim radnicima u Srbiji. Ovakvo vrednovanje samo je sebi postalo svrha, bez unapređivanja nastave u školama, a sa ciljem omalovažavanja rada prosvetnih radnika. USPRS će iskoristiti sve raspoložive načine sindikalne borbe da zaustavi dalje urušavanje prosvetnog sistema Republike Srbije;
INFO USPRS

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*