Месечне архиве: јануар 2013

Божић и Бадњи дан

Како се обележава Божић и Бадњи данСве европске разлике нестају о божићним празницима без обзира што су и даље у употреби два календара. Пољаци не Бадње вече гледају у звезде, Енглези каче чарапе, Чеси срећу траже у јабуци…
Исти празник, сличне навике, а опет, све различито. Божић је, по грегоријанском календару, прошао још пре две недеље, али то не значи да нека деца на западу, игром случаја, поклоне неће добити баш 6. јануара, на јулијански Бадњи дан, наравно, не због православних обичаја, већ из сасвим других разлога.
...

СЕМИНАР УСПРС КО И КАКО ВРЕДНУЈЕ НАСТАВУ У СРБИЈИ?

У организацији Уније синдиката просветних радника Србије 22.12.2012. године одржан је семинар на тему КО И КАКО ВРЕДНУЈЕ НАСТАВУ У СРБИЈИ?. Семинару су присуствовали чланови УСПРС из читаве Србије, као и чланови Главног одбора УСПРС.

На основу Резолуције, усвојене на семинару „Ко и како вреднује наставу у Србији“,

ГО УСПРС – а донео је следеће одлуке:
...

У учионицама све мање ђака

Као и у основним школама у Војводини, и у средњим се, из године у годину, број ђака смањује па је тако и ове школске године уписано најмање средњошколаца у протеклих пет година.

С друге стране, број места првобитно предвиђен за упис лањске генерације осмака, од 22.282, повећан је за 239, мада је прошле школске године осми разред завршило 19.918 ученика.
...

Искљученост ромске деце из образовног система

Искљученост ромске деце из система образовања је проблем огромних размера који постоји у свим европским друштвима где живи ромско становништво. Према извештајима организације „Save the children“, чак половина ромске деце у државама Европске уније никада није ишла у школу. Многи међусобно повезани чиниоци таквог стања обухватају расизам неромских родитеља који се противе упису ромске деце у школе, дискриминаторску праксу просветних власти и бирократске процедуре при упису у школу, сиромаштво Рома које онемогућава финансирање школовања, социјалну и физичку издвојеност Рома из друштвених токова, живот у сегрегираним и гетоизираним насељима удаљеним од школа (Barriers to the Education of Roma in Europe, 2002).

У Србији је мање од 40 % ромске деце укључено у основно образовање, а само 2 % ромске деце одговарајућег узраста налази се у систему предшколског образовања. Према подацима које је прикупило Министарство просвете и спорта републике Србије, школске 2002/03. године од 82.800 ромске деце узраста од 7 до 14 година, само 17.323 ромских ученика је похађало основну школу, што чини 4,02 % укупне популације ученика. Према истом извору, 2003. године у Србији је било више од 65.500 ромске деце ван система образовања. Информације о броју укључене ромске деце у систем образовања у Србији из претходних година не постоје, јер до 2003. школска администрација није регистровала разлике у матерњем језику и у националности деце (Needs Assesment.., 2004, стр. 22).

Искљученост из образовања ускраћује ромској деци једно од основних људских права – право на образовање, чиме се онемогућава пун развој личности и свих потенцијала детета. Последице искључености Рома из образовања на социјалном плану огледају се у репродукцији сиромаштва и помањкању било какве перспективе за бољу будућност.

...

Школе ће избацивати контролоре

Школе ће избацивати контролоре

Београд — Унија синдиката просветних радника Србије бојкотоваће контролоре који у школама вреднују квалитет рада и наставнике јер нису задовољни њиховим квалитетом. Чланови Уније, школе и просветни радници, неће дозволити контролорима да уђу у школу или да дођу на час, рекао је председник Уније Драган Матијевић и навео да је вредновање само себи сврха, без идеје унапређивања наставе у школама, а са циљем да, како каже, омаловажи рад просветних радника.

...