http://www.danas.rs/upload/images/news/2013/4/11/TEACHER_ocp_w380_h300.jpg

Kratak kurs „direktorisanja“ ili višemesečna obuka

Beograd – U iščekivanju donošenja pravilnika koji bi trebalo da reši nedoumice oko licenciranja direktora osnovnih i srednjih škola, Društvo direktora škola Srbije (DDŠS) predlaže da se dozvole za rad dodeljuju na osnovu praktičnog rada koji bi svi kandidati morali da odbrane, dok bi za one sa kraćim stažom pre toga bila organizovana jednodnevna ili dvodnevna obuka.
Kratak kurs „direktorisanja“ ili višemesečna obuka
Ovaj predlog suprotan je ranijim najavama prosvetnih vlasti da bi višemesečnu obuku morali da prođu svi rukovodioci obrazovnih ustanova u Srbiji, što je izazvalo i najviše nedoumica među aktuelnim direktorima, pre svega oko pitanja ko će ih obučavati i kako će izgledati ispit za sticanje licence.

- Program obuke za direktore treba da sadrži tri teme: unapređenje kvaliteta rada škole, upravljanje ljudskim i materijalnim potencijalima škole i razvoj autonomije obrazovnih ustanova. O ovim sadržajima kandidate bi obučavali sadašnji direktori škola. Oni bi postali mentori tako što bi Ministarstvo prosvete uputilo javni poziv svim sadašnjim direktorima koji su na toj funkciji duže od šest godina da urade praktičan rad sa temom iz jedne od tri navedene oblasti. Posebna komisija bi pregledala radove i svima koji su ih uspešno uradili bila bi dodeljena licenca za rad. Mentori bi potom na području svoje školske uprave pripremili jednodnevne obuke za svaku od tri predložene oblasti – navodi se u predlogu čiji je autor Ivan Ružičić, direktor Gimnazije u Čačku i predsednik UO DDŠS.

Direktori koji su u prvom mandatu morali bi da polažu dvodnevnu obuku, oni koji su na toj funkciji između četiri i osam godina bi imali obuku jedan dan, dok bi direktori sa stažom dužim od osam godina direktno prijavili praktični rad u svojoj školskoj upravi. O radu bi se najpre izjasnila komisija u kojoj bi bili direktor mentor iz te školske uprave po izboru kandidata, predstavnik školske uprave i prosvetni inspektor, nakon čega bi kandidat branio rad u matičnoj školi, što bi formalno predstavljalo ispit za sticanje licence.

Ideja je da potom komisija šalje izveštaj sa obrazloženjem i praktičnim radom kandidata Ministarstvu prosvete, koje mu izdaje dozvolu za rad. Kada ovo zaživi u praksi kroz program obuke i ispit mogu proći i oni koji nisu na dužnosti direktora, ako ispunjavaju uslove za tu funkciju, ističe se u predlogu DDŠS.

- Ovako ambiciozan i ubrzan kurs „direktorisanja“ se ne može smatrati ozbiljnim predlogom, a ponajmanje „strateškom merom“ koju predviđa Strategija obrazovanja. Ustav svakome garantuje pravo da pod jednakim uslovima stupa na javne funkcije i zabranjuje diskriminaciju, a naročito ovu, nastalu razlikom u znanju koje poseduje direktor sa, na primer, pet godina i 11 meseci i punih šest godina staža. Predlog DDŠS da direktor bira komisiju pred kojom polaže ispit za licencu je u suprotnosti sa Zakonom o opštem upravnom postupku i predstavlja težu povredu radne obaveze, jer se u ovom slučaju prekoračuju ovlašćenja, odnosno direktor preuzima nadležnosti Ministarstva prosvete i nauke – smatra Irena Brajević, direktorka Osme beogradske gimnazije.

Ona dodaje da su pisci Strategije obrazovanja Srbije „vrlo dobro sagledali postojeće okolnosti i osmislili ozbiljne strateške mere, među kojima je i obuka direktora, kako bi ih i obučili da ne predlažu ovakva protivzakonita rešenja“.

Izvor Danas

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*