http://www.blic.rs/data/images/2013-05-31/346935_prijemni-ispit-mika-petrovic-alas100513ras-foto-oliver-bunic03_f.jpg?ver=1372531566

Министарство просвете: Произвољне оцене заштитника грађана

Министарство просвете, науке и технолошког развоја саопштило је вечерас да се у саопштењу Заштитника грађана Саше Јанковића око мале матуре налазе произвољне, неутемељене и нетачне оцене.

Јанковић је раније данас саопштио да су просветни органи и организације, на челу са Министарством просвете, начинили огромне незаконитости и пропусте на штету права ученика у организовању завршног испита за ученике основних школа.

Иако су они већ свима очигледни, заштитник грађана званично констатује пропусте на штету ученика, владавине права и образовног система у нади да ће то помоћи суштинским изменама начина на који се обављају послови државне управе у области образовања, за шта су потребне и персоналне промене“, навео је Јанковић.

Како се наводи у саопштењу Министарства просвете, својим оценама, Заштитник грађана је показао да му није страно да задире у надлежности других органа и да даје оцене пре него што су процесне радње завршене, што је недопустиво.

У саопштењу се тврди да Јанковић до данас није тражио званичан извештај о дешавањима око мале матуре ни од Министарства просвете ни од Републичке комисије за спровођење завршног испита, а према информацијама Министарства, ни од МУП-а и Министарства правде.

„То отвара питање валидности информација до којих је Заштитиник грађана дошао и изведених тврдњи“, наводи се у саопштењу у коме се подсећа да се крађа тестова за малу матуру догодила без кривице и одговорности Министарства просвете.

У саопштењу се истиче и да је нетачно да Министарство није благовремено реаговало, већ је, како се наводи, реаговало истог тренутка са добијањем сазнања односно доказа и упутило их надлежним државним органима на поступање.

Министарство просвете и Републичка комисија су, како је саопштено, реаговали на почињену крађу правовремено и увек када су имали било какав доказ, а иза донетих одлука стали су угледом и компетенцијама стручни људи из Републичке комисије.

Министарство просвете нити формира, нити штампа, нити дистрибуира тестове, а штампарија која је на тендеру добила посао штампања тестова, у којој је дошло до провале, уговором се обавезала да ће штампање тестова спровести у тајности и неповредивости, додаје се у саопштењу.

Из Министарства наводе и да је Заштитник грађана „прешао границе својих овлашћења и уместо препорука за које је надлежан – даје савете и препоруке које нису део његових овлашћења“.

Како тврде у Министарству, ако Заштитник наводи да нешто није урађено по слову закона, мора да наведе који су чланови закона прекршени.

„Да ли је став Заштитника да је требало да ћутимо или да одмах поништимо тест на основу нематеријалних доказа? Коментарисати случај у јавности без било каквих званичних информација је недопустиво, а Заштитиник грађана то управо чини“, сматрају у Министарству.

У саопштењу се наводи и да је „фрапантно да Заштитник грађана минимизира крађу тестова“.

„Они који су осмислили, планирали, организовали и извели крађу знали су шта краду и зашто краду. Њихов циљ није био успех ученика, него материјална и друга корист, а циљ Министарства је био да се матура спроведе по пропису. Крађа је направила проблем, а ми смо га решили на најбољи начин“, наводи се у саопштењу.

Благовременом акцијом МУП-а, како се додаје, криминалане радње су идентификоване и добиће епилог пред судом, предузетим мерама након крађе заштићен је интерес просвете и ученика, а мала матура и упис у средње школе враћени су у законске оквире.

„Не доводећи у питање компетенције Заштитника о образовању, предност ипак треба да дамо струци“, наводи се у саопштењу у коме се Јанковић позива да посети Министарство просвете и званично затражи податке о спроведеном завршном испиту.

Извор Блиц

Један коментар на Министарство просвете: Произвољне оцене заштитника грађана

  1. ppetric каже:

    Да није тужно било би смешно…

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*