Обрадовић има начин да упропасти и следећу малу матуру

obradovic_nova_matura530

Предлог програма мале матуре за наредну школску годину, којим се уводи и трећи тест, добили смо са закашњењем, а у њему се не види јасно структура тестова, форма задатака, као ни како ће бити осигурано спровођење испита с обзиром на неуспех овогодишње матуре, каже за “Блиц” проф. др Десанка Радуновић, председница НПС.

-Предлог програма завршног испита требало је да добијемо раније како бисмо имали времена да га усагласимо до почетка наредне школске године. Мислим да Министарство просвете нема довољно одговоран однос према завршном испиту, с обзиром на то колики је његов значај како за ученике тако и за доносиоце образовних одлука – истиче професорка Радуновић.

Резултати мале матуре представљају озбиљан показатељ правог стања у школама, знање ђака и оно на чему треба даље радити.

„Митинг подршке“

Портал “Истиномер” данас ће организовати “митинг подршке” Жарку Обрадовићу под називом “Одбранимо Жарка” који, иронично поручују, не може да буде одговоран за стање система образовања на чијем је челу. Окупљање је у 11 сати на Тргу Николе Пашића, одакле ће уследити шетња до Министарства просвете у Немањиној 22.
Поред теста из српског језика и математике, осмаци наредне године треба да полажу и трећи, композитни тест, који би обухватио градиво из још пет предмета – физике, хемије, историје, биологије и географије. Иако би, како каже професорка Радуновић, ђаци већ од септембра требало да буду упознати са оним шта их чека на крају школске године, до сада није прецизирано шта је то заправо трећи тест, како ће изгледати и колико ће бодова носити. Зато је Национални просветни савет (НПС) тражио од Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања да до следеће седнице достави јасније конципиран програм и примере задатака, како би НПС могао да утврди предлог програма завршног испита.

- Мала матура нам помаже да видимо какво је знање наших ђака након завршене основне школе и у ком домену је образовни систем слаб. Трећи тест је нужно увести јер знање које се добија у основној школи не подразумева само познавање матерњег језика и математике. Овај тест треба направити тако да онемогући бубање чињеница напамет, већ да усмери на учење са разумевањем – објашњава Радуновић.

Она одбацује могућност да се сада у трећем тесту, како предлажу неки, нађе и страни језик јер нису усвојени стандарди постигнућа за стране језике у основној школи.

Извор Блиц

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>