Проћердали „Другу шансу“

druga-šansa530

На започињање пројекта за описмењавање одраслих потрошено седам милиона евра. Новац отишао на промоцију, имплементацију, едукацију наставника

Од септембра ће бригу о „Другој шанси“ морати на себе да преузме Министарство

ТРОГОДИШЊИ пројекат „Друга шанса“, чији циљ је описмењавање одраслих, коштао је четири милиона евра донације ЕУ и још три милиона које је обезбедило Министарство просвете, науке и технолошког развоја. Највећи део ових средстава потрошен је за „промоцију, имплементацију, едукацију“… У клупе је село око 7.100 одраслих ученика, али је чак трећина одустала.

Од септембра ће бригу о „Другој шанси“ морати на себе да преузме Министарство, јер више неће бити донације из претприступних фондова ЕУ. Још се не зна да ли ће то постати део редовног система или ће остати као оглед. Упућени тврде да не би требало много да кошта, пошто се настава одвија у постојећим учионицама и предају наставници који већ примају плату. Тако је било, али је за три године потрошено седам милиона евра!

- Као и на многе друге пројекте, и на овај је потрошено нереално много пара – процењује Милан Јевтић из Уније синдиката просветних радника. – Новац је трошен на једнодневне семинаре, промотивне материјале, трошкове експертског тима, расписивање конкурса и одабир школа. Наставници су били у обавези стално да пишу обимне извештаје за које ни динар нису добијали, а неко други је узимао новац за праћење и анализу.

ЧАСОВИ
„ОДГОВОРНО живљење у грађанском друштву“ један је од предмета које уче одрасли и чији назив им је најтеже да запамте. Уче о функционисању породице, васпитању, организацији државе, здравственој култури. Наставним програмом предвиђено је и да се детаљно образују о европским интеграцијама.

Он тврди и да часовима за одрасле није ни делимично решен проблем технолошких вишкова, јер је реч о ангажовању на одређено време, а не о трајном попуњавању норме.

Још један проблем, према речима Драгане Јовановић, једне од наставница из „Друге шансе“, био је и погрешан одабир предавача. Тако је семинаре из српског језика држао предавач из школе за таленте, који никад није радио са одраслима.

- Све је виртуелно и на бирократском језику звучи важно, а када преведете у реалност, схватите да иза тога не стоји готово ништа – сматра Оливера Крупеж, наставница из Чачка и председница друштва за српски језик Моравичког округа.

- Образовање одраслих у нашој земљи је већ постојало, а сада је само преименовано и распоређен је новац од донација.

Зашто после три године није објављена озбиљна анализа? Према тврдњама многих наставника, велики број ђака у „Другој шанси“ постоји само на папиру, а у учионици се не појављује.

Пројекат је, према званичним подацима, реализован у 70 основних школа, где је уписано 7.100, а школску годину завршило 4.750 ппунолетних ђака.

- Донација ЕУ утрошена је за рад експертског тима, имплементацију, штампање материјала и обуку 1.300 наставника. Правила донатора налажу да не могу да плаћају, рецимо, државне службенике, тако да је рад наставника финансирало Министарство просвете – објашњава за „Новости“ Александра Кокановић, експерт за комуникације и видљивост „Друге шансе“.

Министарство ће, додаје, до септембра донети одлуку како ће бити реализован овај пројекат, али одрасли ђаци већ могу да се упишу у школу. За три године могу да заврше осмолетку, али и да изуче неки занат.

Извор Новости

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>