Stiže i treći test, ali kakav?

skola_2_0
Mada bi već na kraju naredne školske godine trebalo da, sada svršeni sedmaci, a od 1. septembra osmaci, budu prva generacija koja će na kraju osnovnog školovanja polagati tri testa na završnom ispitu.

Predlog programa ovog ispita nije usvojen ni na poslednjoj sednici Nacionalnog prosvetnog saveta. Članovi ovog tela imali su brojne nedoumice i primedbe u vezi trećeg, kompozitnog testa koji obuhvata geografiju, istoriju, hemiju, fiziku i biologiju, a trebalo bi prvi put da se polaže na završnom ispitu školske 2013/2014. godine.

Prema mišljenju  članova Nacionalnog prosvetnog saveta nejasno je izložen predlog programa, tako da se ne vidi tačno struktura testova, forma zadataka i reprezentativnost za oblast, kao i osiguranje kvaliteta u sprovođenju s obzirom na neuspeh ovogodišnje mature. I mada je od samog početka uvođenja završnog ispita bilo precizno definisano da će u ovom trećem testu biti proveravano znanje iz geografije, istorije, hemije fizike i biologije, jedna od zamerki je i da su iz testova  izostavljeni strani jezik i umetnost, a neki članovi Nacionalnog prosvetnog saveta smatraju i da bi treći test trebalo da bude iz jednog od predmeta po izboru učenika, mada takva mogućnost nikada do sada nije spominjana. Nema saglasnosti ni oko toga koliko svaki od testova treba da nosi bodova u ukupnom broju bodova, jer do sada je svaki od dva testa nosio po 20 bodova, što je bilo uzkupno 40 na završnom ispitu, dok je uspeh iz osnovne škole donosio još 60 bodova. Ukoliko bi se i treći test bodovao sa 20 bodova, poremetio bi se odnos bodova na završnom ispitu i onih iz osnovne škole pri upisu u srednju školu, te ne bi bio kao do sada 40 prema 60 odsto, nego pola – pola.

Zamerke članova nacionalnog prosvetnog saveta odnosile su se i na činjenicu da  još uvek nisu usvojene međupredmetne kompetencije tako da se ne može na njih pozivati u programu male mature, te da cilj ovog ispita treba da bude potvrda osposobljenosti učenika na kraju osnovne škole u skladu s ciljevima i ishodima. Iz ovog tela stiglo je i upozorenje da testovi ne smeju da podstiču učenje napamet i kampanjsku pripremu već da proveravaju znanja i veštine usvajane tokom celog školovanja, kao i predlog da se kompozitni test uradi po ugledu na PISA zadatke tako da jedan zadatak proverava određenu komeptenciju, ali povezivanjem različitih oblasti.

DDevečerski

Potreban izdvojen set standarda

Nacionalni prosvetni savet je tražio od Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja da do sledeće sednice dostavi jasnije koncipiran program i izdvojen set standarda koji će se testirati, kao i primere zadataka, kako bi moglo da se odlučuje o prihvatljivosti forme ispita. Ovakvo rešenje sa definisanim podskupom standarda važilo bi za školsku 2013/2014. godinu, dok se ne usvoje standardi za međupredmetne kompetencije.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*