Месечне архиве: мај 2015

Семинар у Зрењанину

Данас 30.5.2015.године одржан је семинар у организацији Уније синдиката просветних радника Војводине. Тема семинара је била новине у Посебном колективном уговору за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика и поступак бодовања запослених по школама. Семинару је присуствовало преко 60 заинтересованих чланова синдиката.

...

Изабрано ново руководство СОЧ-а

Данас је одржана пета Изборна скупштина Синдиката образовања Чачак. За новог председника СОЧ-а изабран је Владимир Аџић, док је нови преседник Скупштине Александар Винић. У изјави за Озонпресс, Аџић је обећао да ће овај синдикат и даље осим критике нудити конкретна решења за проблеме у српској просвети.

...

ЈЕФТИНА ПЕДАГОГИЈА

Шта је то? Ово што имамо. Подилажење. Пре свега подилажење примитивизму.

Отуда деца и омладина потцењују реалне вредности и замењују их у себи бофл робом. Уместо изворне народне, или староградске музике, или рокенрола (или класичне музике, зашто да не?) слушају углавном некакав конгломерат техно или реп музике, или турске са отужним завијањем на плитким текстовима који промовишу простаклук.

...

Захтев за пријем

...

Састанак просветних инспектора

Помоћник министра за инспекцијске послове др Зоран Костић са сарадницима одржао је данас састанак са локалним, покрајинским и републичким просветним инспекторима за предшколско, основно, средње и високо образовање, као и за ученички и студентски стандард. У уводом делу скупа, присутнима се обратио и министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић. Министар Вербић је истакао да је потребно унапредити рад просветне инспекције, што потврђује и формирање новог посебног Сектора за инспекцијске послове. Министар је нагласио да се развојем информационог система и е-инспекције може  унапредити рад просветних инспектора, али да је потребно појачати превентивно деловање инспекције.

...

САОПШТЕЊЕ

Данас, 25.маја 2015. године, министар просвете је примио на разговор представнике репрезентативних синдиката просвете. Теме разговора су биле актуелни проблеми у образовању. Констатован је незадовољавајући напредак у изради Закона о платним разредима и групама, као и да је неопходно убрзати рад на његовој изради, јер би његова примена увела принцип праведности код просветних радника.

Убрзо ће бити израђен Нацрт новог Закона о основама система образовања и васпитања, у чијим изменама су учествовали сви синдикати. Измењено је пуно чланова и са Нацртом ће синдикати бити упознати пре јавне расправе.

Висина помоћи просветних радника, предвиђена Споразумом о решавању спорних питања, биће утврђена у преговорима са премијером.

Правилници о критеријумима и стандардима за финансирање установа, које обављају делатност основног и средњег образовања и васпитања, према речима министра, нису донети са намером да се на такав начин врши рационализација. И у самом Министарству су уочени бројни недостаци у Правилницима, а који ће бити отклоњени. На иницијативу синдиката, ови Правилници ће бити промењени до почетка примене.

На састанку је било говора и о Нацрту новог Закона о максималном броју запослених у јавном сектору. Министар је изјавио, да ће тај Закон, представљати замену за Уредбу о забрани запошљавања у јавном сектору; Што се тиче укрупњавања норме и рационализације, договорено је формирање радне групе, која ће за то бити задужена. Министар нас је обавестио и да су припремљене отпремнине за 102 запослена, који су у потпуности остали без норме часова.

У Београду,25.маја 2015.

ИНФО УСПРС

...

У Новом Саду плата 58.000 динара, у Алибунару 29.000

Просечна нето зарада исплаћена у априлу ове године у Србији износила је 45.605 динара, и у односу на март је номинално већа 5,8 одсто а реално 5,3, саопштио је јуче Републички завод за статистику.
...

Удовички: Око 9.000 људи вишак у јавној управи

У јавној управи је око 9.000 људи индентификовано као вишак запослених, изјавила је данас министарка државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички и додала да би они из јавног сектора требало да оду до краја године.

...

Разговори са синдикатима

У циљу реализације потписаног Споразума о решавању спорних питања, са циљем јачања социјалног дијалога, министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић одржао је данас састанак са представницима репрезентативних синдиката у просвети – Синдиката образовања Србије, Гранског синдиката просветних радника Србије „Независност“, Уније синдиката просветних радника Србије и Синдиката радника у просвети Србије.Представници Министарства и синдиката сагласили су се да је што пре потребно наставити рад на изради платних разреда и група у јавном сектору. На састанку је разговарано и о правилницима о цени услуга у основном и средњем образовању. Представници синдиката су истакли да је неопходно што пре донети посебне колективне уговоре у високом образовању, студентском стандарду и предшколском васпитању и образовању. На састанку се разговарало и о другим питањима од значаја за област образовања.

Извор: МПН

...

Наставници и оцене у лошем сећању

Лепе успомене по којима ђаци памте основну школу немају везе са наставом и учењем, али су им зато ружна сећања везана управо за часове, наставнике и оцењивање, показује истраживање Слободана Малушића, специјалисте педагогије, у којем је учествовало 800 ученика осмих разреда из београдских школа.

За трећину ђака најлепша успомена на школске дане је дружење, на другом месту је матурско вече (28,3 одсто), а на трећем екскурзија (13,4 одсто ученика). Скоро 13 одсто ученика школске дане памти по добрим оценама, а девет одсто по великом одмору. За два одсто ђака Вукова диплома је најлепша успомена на основну школу, колико их памти и рад у секцијама. Добијене дипломе и награде са такмичења и школске приредбе, као и занимљиве часове наводи свега 1,5 одсто ђака. Ниједан анкетирани ученик на прво место по лепим успоменама није ставио похвалнице за одличан успех и примерно владање, што, према мишљењу Слободана Малушића, доводи у питање њихову сврху и оправданост.

- Када се саберу ови резултати, испада да само 16 одсто ученика има лепе успомене за наставу, учење, оцене и наставнике, али се управо тога нерадо сећа 85 одсто свршених основаца. То много говори о нашој сколи, школском систему, организацији и начину рада, оцењивању и односу наставника према ученицима – указује Малушић.

Истраживање је показало да најружније успомене ученици из основне школе носе због слабих оцена (25,4 одсто). На другом месту је неправда у оцењивању, која је мучила сваког петог ђака, док ће 13 одсто по лошем памтити то што нису ишли на матурско вече или екскурзију. Сваки десети анкетирани ученик нерадо се сећа основне школе јер није имао подршку наставника, или због понављања разреда. Негативне емоције ђаци имају и због лошег односа наставника, туча и међусобних сукоба, ненаучених лекција, свађа са друговима и другарицама… За два одсто у лошем сећању остали су поправни и разредни испити, а најмање лоша успомена је изречена васпитно-дисциплинска мера, у које спадају укор и смањење оцене из владања.

...