Silovanje srpskog obrazovanja

530mandy

                Nažalost naslov ovog teksta nije nov, ni začuđujući. Možda čak više nije ni vest. Ipak zainteresovani čitaoci saznaće još o patologiji srpskog obrazovanja.  O čemu se radi: Čudesne reforme čime dostižemo Finsku? Ne. Usvajanje zakonskih rešenja koja škole ubogaljuju? Eksterna evaluacija gde čas matematike ocenjuje akademski vajar, za 20 minuta?  Menjanje pravilnika o finansiranju ustanova 4 puta za godinu dana? Ne, ništa od toga. Pa zar ima još? Nažalost ima, a  odnosi se na namicanje „super“ prava  pojedinih učenika od strane inspektora, savetnika, načelnika i ostalih eksponenata prosvetnih i ostalih vlasti, moćnih roditelja, sve pod sveprožimajućim plaštom političkih partija. Nema tog učeničkog prestupa, beskonačnog izostajanja, ili nepoloženog ispita koji se ne može opravdati i preinačiti ovakvom frankenštajnskom mašinerijom. Sa druge strane nema tog nastavnika, ma bio i veličina reda Nikole Tesle, čiji rad pomenuta mašinerija neće izvrgnuti ruglu, udaru „zakona“, tako da nastavniku i školi ostaje samo da „dostojanstveno“ popusti, i učini ono što se snilo i učeniku i njegovom roditelju. O posledicama ovakvih dešavanja  po obrazovnu ustanovu i čitavu sredinu, moraju  da razmisle kreatori reformi srpskog obrazovanja, ako su im namere časne i iskrene…

U ovoj epizodi roditelj učenika  čija „super“ prava  možete da procenite sami, a verovatno će imati priliku i srpsko pravosuđe, je glavni i odgovorni urednik lokalnih novina u Bačkoj Palanci. Na osnovu brojnih intervencija aktuelnih političkih moćnika, možete sami zaključiti političku pozadinu svega.

Pođimo redom: Na kraju prvog razreda školske 2013/2014 g. učenik škole SSŠ „Dr Radivoj Uvalić“ iz Bačke Palanke   dobija zaključnu ocenu iz predmeta engleski jezik vrlo dobar (4). Roditelj se obraća školi i prosvetnoj inspekciji pisanim putem, u kome iznosi brojne primedbe na račun škole i nastavnika škole, i za svoje dete zahteva zaključnu ocenu odličan (5), i naglašava kako nikakav novi ispit ne dolazi u obzir jer on „zna da dete zna za 5“! Prosvetni inspektor opštine Bačka Palanka zaključuje da postupak zaključivanja ocene nije pravilno izveden, i da se mora zaključiti ocena odličan (5). Iako prosvetna inspekcija ne zaključuje ocene već, koliko znamo, odeljenjsko veće, nakon brojnih intervencija učenik dobija željenu ocenu i novo svedočanstvo.

Kao pedagozi mi znamo da  proces vaspitanja traje od malih nogu, a da gledanje problemima kroz prste samo može da dovede do većih problema. U pomenutom slučaju učenik je sledeće školske godine išao na popravni ispit iz matematike, koji nije položio u avgustovskom popravnom roku. Roditelj je naravno krenuo oprobanom procedurom: žalba Školi, koja je odbijena, pa žalba prosvetnoj inspekciji koja, pogađate, poništava ispit, iz razloga koju se relevantni koliko i vreme toga dana. Ali, uvek se može naći poneki zarez koji nedostaje, a možda čak i ceo dokument.

Na ponovljenom ispitu  učenik ne želi da radi ni pismeni niti usmeni deo ispita jer smatra da zadaci nisu adekvatni! Možda bi neko i pomislio da je zaista tako, sve dok ne pogleda zadatke  koje široka matematička javnost ocenjuje kao izuzetno lake, i primerenije trogodišnjem nego četvorogodišnjem obrazovnom profilu.

Nakon ispita kreće demonstracija sile i primitivizma koja je verovatno namenjena svim neposlušnim školama: Nastavnici-članovi komisije se verbalno vređaju najgorim psovkama, o čemu postoje potpisani zapisnici. Političko- prosvetni establišment se obrušava na školu svom svojom  bestidnošću: Daj bre ocenu, ma kakvo neznanje, kakve komisije i propisi!

Pa valjda je svima sada jasno kako funkcioniše „sistem“: Ispit ima da se poništava dokle god  učenik isti ne položi! Mora biti neki razlog zašto se ispit poništava, kažete? Nažalost, po treći put ta reč, mašta i nemoral nemaju granice: možda su članovi komisije namerno duboko disali da bi detetu uskratili svež vazduh i time ga direktno oštetili. Treba da budu srećni ako se ne pokrene disciplinski postupak protiv njih, a  dvojka je nepobitna…

Apelujemo na javnost da se uključi u ovaj i slične slučajeve kojih ima u mnogim sredinama. Zaposleni u SSŠ „Dr Radivoj Uvalić“ ustaju u odbranu prosvetnog dostojanstva, izbrazdanog mnogobrojnim ožiljcima, sa verom da ovo društvo ima snage da zaustavi propadanje i krene napred.

Kolektiv SSŠ „Dr Radivoj Uvalić“

Bačka Palanka

8 komentara na Silovanje srpskog obrazovanja

  1. A mi smo za učenicu V razreda osnovne škole,po nalogu pokrainskog inspektora, morali sredinom jula 2015. (svi na godišnjem odmoru) u roku od 3 dana da organizujemo razredni ispit iz matematike da bi učenica imala peticu.

    • vucko kaže:

      Zasto se niste pobunili,niste zato jer se i vama je… za sve bitno je da radite 6 meseci u 12 koliko ima godina,zasto strajkujete svake godine samo kada je Vama u interesu teda Vas nije briga koliko gube deca vasim neradom,a kao sto sumnjate u neispravnost organizacije skolstva tada nedizete strajk zasto nemate hrabrosti tada bismo vas podrzali i mi roditelji. JA SVOJU SRAMOTU NEBI IZNOSIO U JAVNOST

      • savest kaže:

        Konfuzna primedba puna nepoznanica,pravopisnih i gramatickih gresaka,gde se stice utisak da Vucko nije u potpunosti obavesten i u toku,bas kaoi JAVNOST.

      • Anonimni kaže:

        Komentar nekoga ko nikad nije ni isao u skolu. Da je isao, znao bi da djaci idu 9 meseci u skolu. Ako nastavnici rade 6, ko decu uci ostala 3?
        Da poznaje bolje nekog nastavnika, znao bi da je godisnji odmor nastavnika 30 radnih dana, a da je radno vreme i duze od 8 sati dnevno kada se uracuna rad kod kuce i rad u skoli mimo casova. I da nastavnici rade 15 subota godisnje za dzabe.

      • Komentar nekoga ko nikad nije ni isao u skolu. Da je isao, znao bi da djaci idu 9 meseci u skolu. Ako nastavnici rade 6, ko decu uci ostala 3?
        Da poznaje bolje nekog nastavnika, znao bi da je godisnji odmor nastavnika 30 radnih dana, a da je radno vreme i duze od 8 sati dnevno kada se uracuna rad kod kuce i rad u skoli mimo casova. I da nastavnici rade 15 subota godisnje za dzabe.

  2. Radoje Ceranic kaže:

    Smisljeno urusavanje prosvetnog sistema Srbije.Vrse eksperimente po nalogu tzv.evropskih strucnjaka.Podcenjivanje prosvetnog radnika i celog sistema gde jedan npr.tzv.pedagog,veterinar/kursista kontrolise 100 radnika u obrazovnoj ustanovi i ne samo njihov rad vec su strucnjaci i za ekologiju,resurse i sl. Plansko urusavanje obrazovanja.
    Sve vidimo i svi cute do potpunog dna.

  3. lela kaže:

    nama su pretili smrcu i bacanjem bombe u skolu

  4. [...] Unija sindikata prosvetnih radnika Vojvodine: Silovanj… (30.10.2015) [...]

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*