Šarčević u Ljubljani razgovarao o dualnom obrazovanju

sarcevic1

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije Mladen Šarčević razgovarao je danas u Ljubljani s ministarkom obrazovanja, nauke i sporta Slovenije Majom Makovec Brenčič o dualnom obrazovanju, stručnom usavršavanju nastavnika, profesionalnom razvoju direktora škola i naučno-tehnološkomi razvoju.

Na sastanku je ocenjeno da Srbija i Slovenija imaju dobru saradnju u oblasti obrazovanja i nauke, ali i da postoji prostor za pokretanje zajedničkih projekata i zajedničko delovanje na regionalnom i evropskom prostoru, saopštilo je danas Ministarstvo prosvete.

„Slovenija može biti uzor Srbiji, naročito kada je reč o dualnom obrazovanju, a tome u prilog ide činjenica da u Sloveniji postoji 20 obrazovnih centara u kojima je ostvarena suštinska povezanost obrazovanja i privrede“, rekao je Šarčević.

Govoreći o dualnom obrazovanju ministarka Brenčič je ukazala na kvalitetnu saradnju stručnih škola iz Valjeva i Kragujevca sa Školskim centrom u Velenju.

Sagovornici su naglasili značaj razvoja naučnog podmlatka i ukazali na potrebu organizacija letnjih škola istraživača i mladih naučnika, kao i veći obuhvat studenata u programima razmene.

Šarčević je predložio da mladi naučnici iz Slovenije posete Istraživačku stanicu Petnica.

Ministri su razgovarali i o razvoju regionalne saradnje u vezi sa tehnološkim parkovima u Ljubljani i Beogradu i mogućnostima zajedničkog nastupa dve države u daljem razvoju ovih parkova na regionalnom nivou.

Teme sastanka bile su i obuka i licenciranje direktora škola i platni razredi.

Kako je saopšteno, Slovenija ima zaokružen održiv sistem profesionalnog razvoja direktora kroz funkcionisanje Škole za direktore u Kranju i sistem platnih razreda, koji omogućava napredovanje u odnosu na visinu zarada.

Ozvor: Novosti

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*