Upitnici za roditelje od drugog polugodišta

roditelji_1

Koliko su roditelji zadovoljni saradnjom sa školom, u kojim oblastima bi mogli da unaprede tu saradnju, da li se organizuju dodatna i dopunska nastava u dovoljnoj meri i da li doprinose boljim postignućima đaka, pohađaju li učenici privatne časove i iz kojih razloga…
Ovo su neka od pitanja iz upitnika za roditelje, koji treba da doprinese uspostavljanju bolje saradnje porodice i škole, ali i da posluži obrazovnim ustanovama da unaprede svoj rad. Upitnike je, na inicijativu Ministarstva prosvete, uradio Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, a zamenica direktora te ustanove Gordana Čaprić najavljuje da će ustanove biti u prilici da ih koriste od početka drugog polugodišta. Upitnici će biti anonimni i popunjavaće ih roditelji učenika osnovnih i srednjih škola, ali i oni čija deca pohađaju predškolske ustanove.

Upitnici sadrže veliki broj pitanja o različitim aspektima rada predškolskih ustanova i škola, koja su pre finalne verzije „isprobana“ u praksi. U izradi ovog dokumenta učestvovali su i nastavnici, udruženja roditelja, direktori i stručni saradnici iz nekoliko gradova u Srbiji, i to ne samo u formulisanju pitanja već i ponuđenih odgovora u nekim od njih (birani su odgovori koji su se najčešće pojavljivali u pilot fazi). Sem toga, roditeljima je ostavljena i mogućnost da sami dopišu odgovor, objašnjava Gordana Čaprić.

Tako, recimo, na pitanje zašto dete uzima privatne časove, među ponuđenim odgovorima su: da bi naučilo ono što je propustilo, da bi bilo sigurno da će imati visoku ocenu iz predmeta, zbog slabog predznanja, zbog niskog kvaliteta nastave, neprilagođenosti nastavnika učenikovim potrebama i sklonostima… I ovde će roditelj moći da dopiše odgovor ako se ne slaže sa ponuđenim.

Čaprićeva navodi da je upitnik rezultat metodološki utemeljenog rada i da će Zavod dati školama alat i smernice kako da obrade dobijene podatke i da ih koriste za unapređenje kvaliteta. Upitnik je, dodaje, alat koji škole treba da koriste u postupku samovrednovanja, ali i da prema dobijenim rezultatima planiraju, modeliraju i unapređuju svoje aktivnosti. Ona podseća da je u članu 48 Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koji se tiče osiguranja kvaliteta rada ustanova, predviđeno da škola prati zadovoljstvo korisnika. Neke obrazovne ustanove su slične upitnike već koristile u tom procesu i ovo za njih nije novina.

Čaprićeva veruje da će škole upitnik prihvatiti i redovno ga koristiti zato što je reč o moćnom alatu koji svim učesnicima u obrazovnom procesu može da donese korist.

Šta je dobra škola?
- Mi imamo definiciju šta je dobra škola u Srbiji. Ona je opisana u standardima kvaliteta rada škola koje je usvojio Nacionalni prosvetni savet. U 2017. se završava prvi ciklus eksterne evaluacije i tada ćemo videti da li su se standardi dobro pokazali u praksi i da li eventualno nešto treba menjati – kaže Gordana Čaprić.

Izvor: Danas

2 komentara na Upitnici za roditelje od drugog polugodišta

  1. Zadatak skole je da edukuje, a ne da ispunjava zelje slusalaca i nekvalifikovanih posmatraca, roditelja i ucenika. Za to postoji emisija „Zelje slusalaca“. Problem prakticara je neprilagodjenost, preobimnost i zastarelost programa po kojima se radi. Ali, daleko je veci problem nezainteresovanost ucenika, jer su svesni (ponovo) bezizlaznosti do koje je drustvo (ponovo) dovedeno poslednjih godina, totalna demotivisanost, takodje. Kao dugogodisnji prakticar, mogu da posvedocim da je tako bilo pre demokratskih promena, ali, evo, ponovo je tako. Dzaba smo krecili? Jos jedan komentar: ne treba praksa da bude u sluzbi teorije, vec obrnuto, da bi se srpskom skolstvu vratio ugled, a deci i nastavnicima motivacija za rad.Pomoglo bi i kada plata nastavnika ne bi bila pola plate higijenicara u nekim javnim preduzecima…njima je mozda dovoljno, ali nama nije.U teznji da se na svaki nacin zadovolje deca i njihovi roditelji,interesuje me,ko prati stepen naseg zadovoljstva? Ima li ovo drustvo neku obavezu i prema nama? Teoreticari, da bi opravdali svoje plate i pozicije, tovare nas tonama materijala i novih obaveza, cesto i totalnim nebulozama, neprimenjljivim u praksi, sve u ubedjenju da oni rade mnogo i izuzetno kvalitetno, a mi malo, nedovoljno strucno i neodgovorno…Pomoglo bi ako bi shvatili da mi, zapravo, treba da saradjujemo, sa ciljem sto boljeg kvaliteta skolstva.I ako ne bi, kao zaba u vodu, skakali u svaku novotariju totalno nepripremljeni, kao sto je inkluzija,npr. koja je dodatno demotivisala djake koji su i mogli nesto, a sad vise nece.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*