ZAR JE I OVO MOGUĆE? Tehnološki viškovi bi da predaju našim genijalcima

dru-skole_620x0

Privremena zabrana zapošljavanja u javnom sektoru onemogućava Matematičkoj gimnaziji, školi od posebnog nacionalnog značaja, da zaposli kvalifikovan kadar da popuni mesta stručnjaka koji odlaze u penziju, već im nalaže da preuzmu – tehnološke viškove drugih škola.
Vlada Srbije uvela je pre tri godine privremenu zabranu zapošljavanja u javnom sektoru, čije je važenje produženo do kraja ove godine. Primenjeno na obrazovne ustanove, to znači da upražnjena mesta mogu da popune tehnološki viškovi iz drugih škola. Viškovi se trenutno utvrđuju Posebnim kolektivnim ugovorom, koji je Ministarstvo prosvete sklopilo sa Sindikatom prosvetnih radnika, gde se nastavnicima dodeljuju bodovi prema utvrđenim kriterijumima. Oni sa najmanjim brojem poena u školama postaju tehnološki viškovi, a to znači da i da bi upravo najlošije ocenjeni nastavnici predavali njihovim đacima stručne predmete.

Situacija još uvek nije dramatična, ali bi mogla da bude od septembra. Do sada nam je na ovaj način stiglo 12-15 nastavnika iz biologije, hemije, geografije, ali se problem javlja kod stručnih predmeta. Kako da đacima, izuzetnoj deci koja osvajaju medalje, informatiku i matematiku predaju tehnološki viškovi iz drugih škola – pita se direktor Matematičke gimnazije Srđan Ognjanovič.

O ovom problemu je, kako kaže, razgovarao sa ministrom prosvete Mladenom Šarčevićem i ministarkom državne uprave Anom Brnabić, ali je ključna podrška sindikata.

- Kako u Srbiji ima samo nekoliko škola od nacionalnog značaja, kakva je i Matematička gimnazija, najjednostavnije bi bilo da one aneksom budu izuzete od ovog pravila – priča Ognjanović.

Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije potvrđuje da škole koje su stekle to zvanje imaju potrebe za kadrovima koji imaju više iskustva u radu sa đacima koji je pohađuju.

- Olakšavajuća okolnost u ovoj situaciji je to što direktor ima mogućnost da sa liste tehnoloških viškova odabere, ali je problem u tome što oko 40 odsto zastupljenog kadra nema adekvatno obrazovanje, odnosno nije završilo Prirodno matematički fakultet – priča ona.

Ipak, prioritet Sindikata ostaje zbrinjavanje zaposlenih.

- Upravo zbog ovakve i sličnih nepravilnosti trebalo bi da u novembru uđemo u pregovore za novi kolektivni ugovor – najavljuje Janković.

Izvor: Blic

5 komentara na ZAR JE I OVO MOGUĆE? Tehnološki viškovi bi da predaju našim genijalcima

  1. Jelena kaže:

    „Oni sa najmanjim brojem poena u školama postaju tehnološki viškovi, a to znači da i da bi upravo najlošije ocenjeni nastavnici predavali njihovim đacima stručne predmete.“
    Ne znači! Kolega sa najmanje bodova na listi nije nužno najlošiji u kolektivu, tj. aktivu, već, uglavnom, sa najmanje ostvarenog radnog staža! Radno iskustvo nije jedini uslov za ostvarivanje kvalitetne nastave.

  2. Rada kaže:

    Koliko mi je poznato, nije zabranjeno da u škole, pa i od nacionalnog značaja, bude preuzet kadar koji već radi u drugim školama na neodređeno. U tom slučaju bi mogli da izaberu najbolje. Nelogično je da su baš „najbolji“ na birou za nezaposlene…

  3. sever kaže:

    Uopšte nije tačno da su najlošiji nastavnici tehnološki viškovi, zaista je čudno da se to piše ovde, gde prosvetni radnici treba da budu zaštićeni. Svi znamo da je za najmanji broj bodova presudan radni staž, što znači da onaj profesor koji ima deset godina radnog staža i PRVO mesto na bilo kom republičkom takmičenju, nikada neće stići svog kolegu sa trideset godina radnog staža.Naravno da je to u redu, čudno je samo razmišljanje direktora škole što odmah svrstave sve kolege sa lista kao loš kadar, bez provere.I evidentno je da nema dovoljno nastavnika koji su završili Prirodno-matematički fakultet ali nestručan kadar i ne mora da se preuzima i to svi znamo. U takvim slučajevima primaju se stručni kadrovi na određeno vreme do ukidanja Uredbe.Šta je poenta ovog aneksa za ovu vrstu škole, meni je totalno nejasno, pogotovo što je već rečeno da i ako ima adekvatnog kadra koji su tehnološki viškovi, direktor može da se raspita i izabere najuspešnijeg.

  4. ljubica kaže:

    Ne smatram da su tehnoloski viskovi najgori vec sistem bodovanja zato sto se rad nadtavnika nigde ne vrednuje i to je tragedija. Moji ucenici su postizali izuzetne rezultate i za razliku od mojih kolega imam vece zvanje ali elem nemam tu srecu da sam majka i zato ne treba ni da radim. Bruka i sramota, diskriminacija. Tragedija

  5. Milicq kaže:

    Ukinuti zabranu zapošljavanja u prosveti. Nije saglasna ni sa Ustavom Srbije. Tri godine nema nijednog konkursa iako postoje slobodna radna mesta. Kada je u pitanju nastava, ako postoje slobodni časovi otvara se konkurs za to radno mesto. Nije mi jasno čemu zabrana. Podrška za najbolji kadar. Izbor je na direktoru škola.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*