Ko manipuliše obrazovnim sistemom Srbije?

obrazovanje

Godinama čekamo prekrajanje i revidiranje nastavnih planova i programa, odavno čekamo rasterećenje učeničkih torbi i broja časova, sa svakim novim ministrom nadamo se povećanju fonda časova maternjeg jezika, izbacivanju izbornih predmeta koji nam uzalud uzimaju dragoceno vreme. I, evo, došlo je do prekrajanja programa, ali na crnje i gore.

Početkom marta su do mene stigli sramni „obrazovni paketi“ koje nam naše MP preporučuje da ih proučavamo kroz, ni manje, ni više, nego 9 nastavnih predmeta. Zamislite kada bi kroz 9 nastavnih predmeta proučavali naš jezik, našu kupturu, tradiciju i istoriju? Zamisliti je teško, slažem se, ali bi bilo krajnje potrebno i korisno. Kako to nikom ne pada na pamet, stičem utisak, ne samo ja, nego svaki osvešćen nastavnik, koji voli svoj jezik, svoju istoriju i kulturu, da se decenijama zapravo radi na uništavanju obrazovnog sistema kroz nametanje trećerazrednih sadržaja i kroz oduzimanje prilike da se maternji jezik proučava i detaljnije i ozbiljnije.

Stranim lobijima, koji ove „obrazovne pakete“ finansiraju i ovaj fond časova srpskog jezika je ogroman i zato je, sa njihove tačke gledišta, potrebno u programe nasilno ubaciti potpuno neprirodne sadržaje. Pod maskom zaštite od seksualnog nasilja, oni nama, prosvetnim radnicima i našim učenicima serviraju radikalni individualizam, ekstremni feminizam i totalitarnu LGBT i rodnu ideologiju.

Autor ovih sramnih obrazovnih paketa je nevladina organizacija „Incest trauma centar“, a Grupa za zaštitu od nasilja i diskriminacije Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, odobrila je isti i dostavila Kabinetu ministra da ga preko školskih uprava dostavi svim predškolskim, osnovnoškolskim i srednjoškolskim ustanovama u Srbiji.

Poslednjih dana sramni „obrazovni paketi“ putem društvenih mreža i elektronskih medija došli su do velikog dela populacije. Uključili su se različiti lobisti, neki su za, neki su protiv i, kao što obično kod nas biva, svi oni koji su protiv, smatraju se konezervativcima, dok su oni drugi proevropski orijentisani i stavljaju se na stranu i MP i NVO koja stoji iza ovih obrazovnih paketa. Oglasilo se i resorno ministarstvo najavljujući revidiranje spornih paketa. Nastavnici i roditelji na to pozitivno reaguju, ne shvatajući da je to bio planiran korak.

Pitam se, pre svega kao nastavnik: Smemo li da se zadovoljimo revidiranjem spornih „obrazovnih“ paketa ili smo odgovorni, pre svega zbog generacija kojima smo pozitivni uzori, da insistiramo na njihovom povlačenju?

Da li vaspitači, nastavnici i profesori Srbije, potpomognuti lekarima iz naših zdravstvenih ustanova i stručnim saradnicima iz škola, zaslužuju poverenje ministarstva da su kadri i kompetentni da urade nove obrazovne pakete koji će biti primenjivi u našim obrazovnim ustanovama i od kojih niko neće okretati glavu?

Psihoterapeut dr Zoran Milivojević za Sputnjik kaže: „Ja mislim da je na neki način Ministarstvo izmanipulisano, jer tu postoji jedna grupa ljudi u Ministarstvu i nekoliko tih NVO koje funkcionišu kao vrlo povezana interesna grupa.“

Složila bih se sa g-dinom Milivojevićem da postoji jedna grupa ljudi u Ministarstvu koja sa nekoliko tih NVO funkcioniše kao vrlo povezana interesna grupa. To je tačno i to je javna tajna. Ali se ne bih, nikako, složila da je MPNTR izmanipulisano, pre će biti da je ministar izmanipulisan od strane svojih saradnika. U Ministarstvu prosvete se poslovi obavljaju danas za juče, vlada velika površnost u radu i u tom pogledu se mogu složiti da šef Kabineta ili neki njegov zamenik nije detaljno pročitao dokumenta, nego je bio izmanipulisan od hodajućih živih ekspertskih legendi koje već decenijama vedre i oblače unutar MP, a čija se enormna lična primanja finansiraju iz kojekakvih projekata koje opet finansiraju različiti lobiji i to je ono što mi je jako smetalo dok sam neko vreme radila u tom istom ministarstvu.

A, šta je cilj i ovih projekata i njihovih lobista?

Da li je suština u tome da dalekosežno imamo nestabilnu porodicu, koja društvo čini nestabilnim, a nestabilnim društvom se lako manipuliše i ovladava? Da li je cilj uništenje porodice kao osnovne ćelije društva, jer „obrazovni paketi“ poručuju da je porodica najopasnije mesto za život deteta? Milivojević odgovara potvrdno.

„Treba da imamo neki svoj identitet, kulturni i nacionalni i pojedinačni, i u sklopu toga da primenjujemo stvari koje nam odgovaraju, a ne da ih nekritički uvozimo i da ne sagledavamo širi društveni kontekst intervencije u društvu. To je ono što se zove socijalni inženjering, promeniti društvo. Možda to i jeste namera tih koji predlažu ili koji finansiraju takve intervencije u društvu“, zaključuje Milivojević.

Složila bih se sa Milivojevićem da je neophodno reagovanje javnosti i da možemo uticati na Ministarstvo da sporne pakete povuče, ali teško da će resorni ministar javno priznati da prilikom potpisivanja istih, nije bio upoznat sa svim detaljima.

Zato bih pozvala sve razredne starešine da putem roditeljskih sastanaka detaljno obaveste roditelje o sadržajima „obrazovnih paketa“, da ne budu lenji ,da na nivou škole naprave jednu peticiju za povlačenje tih paketa i da tu peticiju sa propratnim pismom pošalju na imejl adresu kabinet@mpn.gov.rs

Moramo da budemo svesni da je u toku „rat za decu“, kako kaže psihoterapeut Zoran Milivojević, i da je peticija protiv ovakvog načina zaštite dece od seksualnog nasilja najmanje što možemo da uradimo. Ne zaboravite, drage moje kolege, da nam je dužnost da roditelje naših đaka upoznamo sa sadržajem čorbe koju im je MP skuvalo i onome šta njihovu decu čeka već od septembra sledeće školske godine, a oni neka procene da li će biti potpisnici peticije ili će prihvatiti skuvanu čorbu začinjenu interesima LGBT populacije.

Ovo je slika kojom se sporni priručnik zakitio. Prosudite sami, da li želite, da ovo vaša deca i vaši učenici usvajaju kao vrednost!!!

Izvor: https://kreativnacarolija.wordpress.com/

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*