Đaci u Srbiji biraju škole koje će im omogućiti da LAKŠE ODU U INOSTRANSTVO

mala-matura-matematika-naucionica

Mogućnost odlaska u inostranstvo jedan je od motiva đaka koji u sve većem broju upisuju prirodno-matematički smer u gimnazijama. Upravo za upis ovog smera u pojedinim gimnazijama bio je potreban skoro maksimalan broj poena.
Direktorka Četrnaeste beogradske gimnazije Marija Miletić ističe da ranije situacija bila obrnuta, da su se za ovaj smer opredeljivali đaci koji nisu mogli da upišu društveni.

- Poslednjih pet, šest godina, ovaj trend se promenio i čak i đaci sa društvenog smera podnose molbe da pređu na prirodno-matematički. Kako izučavanje prirodnih nauka nije lako, radujem se to me što stasavaju generacije koje to zanima, ali se, sa druge strane, dosta tih učenika kasnije opredeljuje za odlazak u inostranstvo, u smislu školovanja ili zapošljavanja, što mi se već ne dopada – priča direktorka Miletić.
Za upis prirodno-matematičkih smerova u pojedinim gimnazijama u Srbiji ove godine je bilo neophodno skoro maksimum poena iz osnovne škole i sa zavšnih ispita.

Prema podacima Sektora za srednje obrazovanje Ministarstva prosvete o prosečnom broju poena đaka po obrazovnim profilima u različitim školama, najbolje đake od septembra okupljaju odeljenja prirodno-matematičkog smera u gimnazijama.

Na ovoj rang-listi, koja sumira profile po prosečnom broju poena đaka, čak šest od prvih deset mesta zauzimaju prirodno-matematički smerovi u različitim gimnazijama: „Jovan Jovanović Zmaj“ i „Isidora Sekulić“ u Novom Sadu, Šabačkoj, Gimnaziji „Bora Stanković“ u Nišu, Trećoj i Četrnaestoj beogradskoj gimnaziji.

Miodrag Sokić iz Foruma beogradskih gimnazija ističe da je mogućnost odlaska u inostranstvo dobra motivacija učenicima, ali da to nije i primaran razlog zbog kojeg se opredeljuju za prirodno-matematički smer.

- Očigledno je da se đaci i njihovi roditelji opredeljuju za smer sa kojim će sutra imati siguran posao. Oni imaju na umu da po završetku ovog smera mogu nastaviti obrazovanje na nekom od tehničkih i medicinskih fakulteta – smatra Sokić.

Prema njegovom mišljenju, društveni smer u gimnaziji je bio popularan kada su sociolozi i psiholozi bili traženi, ali sada su sve humanističke nauke rizik jer ne garantuju zaposlenje.

Rang prema prosečnom broju bodova

Medicinska škola        Novi Pazar      medicinska sestra-tehničar      98,7

Gimnazija „Jovan Jovanović Zmaj“    Novi Sad         prirodno-matematički smer     98,61

Gimnazija        Novi Pazar      opšti tip           98,32

Medicinska škola „Dr Izabel Emsli Haton“    Vranje medicinska sestra-tehničar      98,15

Treća beogradska gimnazija    Vračar prirodno-matematički smer     98,13

Medicinska škola „Dr Izabel Emsli Haton“    Vranje farmaceutski tehničar  97,92

Gimnazija „Bora Stanković“   Niš       prirodno-matematički smer     97,67

Elektrotehnička škola “Nikola Tesla“ Stari grad        elektrotehničar informacionih tehnologija-ogled        97,53

Četrnaesta beogradska gimnazija        Vračar prirodno-matematički smer     97,22

Šabačka gimnazija      Šabac   prirodno-matematički smer     97,08

Izvor: Blic

Jedan komentar na Đaci u Srbiji biraju škole koje će im omogućiti da LAKŠE ODU U INOSTRANSTVO

  1. Dragisa kaže:

    Bogu hvala da su nam deca pametna da na vreme odu iz zemlje u kojoj peofesor farmaklogije ima manju platu od farmaceutskog tehnicara,…?
    Poznajem neke od njih i oni mi i sami kazu da dolaze na ideju da daju otkaz u skolama i zaposle se kao tehnicari????
    Deca koja uce treba da idu, ona ovom drustvu ne trebaju.
    Sto bi zavrsavala medicinu i onda radila za 55.000 hiljada kad obican bravar ima toliku platu i bez fakulteta?
    Neka svi idu u Nemacku, oni umeju da cene znanje.A mi cemo posto to ne znamo vrlo brzo i za obicnu prehladu morati u inostranstvo kod lekara.

Ostavite komentar na Dragisa Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*