Цело одељење није дошло на наставу због проблематичног ученика

milos_crnjanski

Цело једно одељење трећег разреда Основне школе „Милош Црњански“ на Сателиту није јуче дошло у школу, као вид протеста родитеља због понашања једног проблематичног ђака.

Свих 29 родитеља усагласило се да одељење у којем су њихова деца није безбедно за боравак малишана, а нарочито након недавног инцидента на настави „Свет око нас“.

Тада је један од ученика физички насрнуо да друго дете, изуједао га, те је деветогодишњак завршио у болници. Родитељи су донели одлуку да се проблем вршњачког насиља под хитно мора решити, а посебно због чињенице да руководство школе до тада није предузело мере неопходне да се дете са проблемом у понашању адекватно збрине.

„Пре око месец дана добили смо из другог одељења једно дете које је свима правило проблем. Сви смо препознали о чему је реч и тражили да се нађе неко решење због низа инцидената, насилног понашања, непослушности према учитељици која је урадила све што је могла, али то дете није могла да контролише. Мишљење родитеља је да је том детету била потребна додатна помоћ, као и да не може више да борави у окружењу где малтретира све друге ђаке. Зато нисмо пустили децу у школу, а у овој причи ћемо истрајати за добро наше деце“, каже за 021 једна од мајки, која није у понедељак пустила своје дете у школу.

Након што су се родитељи колективно побунили и видом штрајка поручили школи да реши овај проблем, директорка ОШ „Милош Црњански“ Зденка Ивковић синоћ је хитно донела одлуку да се проблематични малишан премести у друго одељење. Он је од данас у новом колективу, па је 29 родитеља одлучило да ипак данас пусти малишане у школу.

Просветна инспекција ће сутра обавити ванредни наџор, док у школи за 021 нису коментарисали случај, па за сада остаје без одговора питање како ће се премештањем проблематичног детета трајно решити проблем. Према незваничним информацијама, мајка насилног детета мораће да присуствује настави све док посебна комисија не утврди шта и како даље.

Подсетимо, од маја 2016. до средине ове године у новосадским школама пријављено је скоро 500 случајева вршњачког насиља. Било је како физичког, тако и такозваног електронског и емоционалног насиља у 35 основних и 15 средњих школа у граду – с тим да ове цифре нису коначне због бројних случајева који не заврше у пријавама просветних органа.

Како су закључили чланови Координационог тела за борбу против насиља, поједини директори школа не шаљу редовно извештаје о насиљу у њиховим школама, што су обавезни, а дешава се и да неки случај вршњачког насиља прикрију и не обавесте надлежне.

Узвор: http://www.021.rs

3 коментара на Цело одељење није дошло на наставу због проблематичног ученика

  1. Nadezda Soldo каже:

    Ne zelim nikoga da okrivljujem, sama sam i ja prosvetni radnik, vaspitac, ali kada bi prosvetni radnici voleli svoj posao i vise se bavili decom nasilja ne bi bilo. Kada bi im casovi bili interesantniji, kada bi gledali svako dete kao licnost, kada bi se bavili celokupnim odeljenjem i naucili decu da pomazu jedni drugima, da se vole, da se druze do nasilja ne bi dolazilo. Prosvetni radnici su nekada upisivali skole zato sto su voleli da se bave decom, danas upisuju i postaju prosvetni radnici oni koji su mislili da ce biti informaticari u nekoj dobroj firmi, nutricionisti u nekom hotelu i sl. ali posla nema pa im je onda dobro da rade u skoli :( , nastavnik, vaspitac, ucitelj koji nema svoje dete ne zna sta je borba, predanos i ljubav, a da ne govorim kada dete ne upise ono sto voli, predlozi mu se budi ucitelj ili vaspitac imas tri meseca godisnji i sl. strasno. Sto se tice sadasnjih fakulteta svi su dobili akreditaciju, ali to je samo uzmimo pare…. ogorcena sam na sve trebalo bi praviti vecu selekciju u prosveti i obrazovanju. Mogla bih jos mnogo, mnogo da pisem, ali to niko ne cita, pa mi smo samo zrno peska u pescanoj oluji.

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*