Зрењанинска гимназија у регионалном пројекту савременог учења

petnica-prezentacija

ЗРЕЊАНИН: Зрењанинска гимназија била је једна од укупно 16 школа из Србије и Хрватске које су учествовале у регионалном пројекту савременог учења, а који спроводе две респектабилне партнерске организације – Истраживачка станица Петница и Осијек Софтвер Сити, под покровитељством америчких амбасада из обе земље.

Зрењанинску гимназију успешно је представљао трочлани тим – ученице трећег разреда Милица Јанков и Катарина Благојев, као и професорка биологије Зорица Радишић. Оне су провеле по пет креативних и сјајних дана у хипермодерним лабораторијама Петнице код Ваљева и у радном окружењу ИТ заједнице Бизнис инкубатора Свеучилишта у Осијеку.

- Неколико месеци између ова два сусрета решавани су компликовани задаци на роботима хексаподима, који пружају велике могућности за развој вештина будућности. Сваки тим који је успешно прошао све фазе пројекта под називом „СТЕМ образовање и нове технологије у циљу регионалног развоја“ добио је хексапода на трајну употребу. Скраћеница у називу је акроним енглеских израза за науку, технологију, инжењерство и математику, као база за учење и живот заснован на сарадњи и размени знања. Дакле – сарадња, а не само такмичење, и знање, а не оно супротно, што је још увек неупоредиво чешће присутно и при доношењу важних животних одлука – каже професорка Зорица Радишић.

Својеврсна потврда високог квалитета овог пројекта је сарадња са низом врхунских експерата из области науке, технологије, образовања, предузетништва и дизајна. Између осталих, са ђацима се дружио и роботичар Крис Меквин, који је донедавно радио на актуелном програму истраживања Марса. Он се свих пет дана дружио са учесницима треће фазе пројекта, видно фасциниран решењима средњошколаца.

-За оне којима су битни и конкретни резултати, имамо чиме и да се похвалимо – обе девојке су биле у тиму који је поделио прво место у активности Артефакт гејм. Милица је била члан другопласиране, а Катарина трећепласиране екипе за склапање и контролу кретања ултрасоника, а наша „мутирана робобубамара” је похваљена за дизајн. Стекла је бројне симпатије, као и медијску пажњу – истиче Радишић.

СТЕМ (наука, технологија, инжењерство и математика) као начин учења и одрживог развоја, који је прихватио добар део света, могао би да помогне и нама овде – да директно, брзо и озбиљно унапредимо сопствене услове за живот (Зорица Радишић)

Она сматра да би СТЕМ револуција, као начин учења и одрживог развоја, која је захватила добар део света, могла да помогне и нама овде – да директно, брзо и озбиљно унапредимо сопствене услове за живот.

- Зато се искрено надамо да ће СТЕМ едукативни клуб, планиран за наредну школску годину, добити заслужену подршку за рад, као и да ће корист бити доступна свим заинтересованим ђацима, студентима, предузетницима у области савремене производње, економије, пољопривреде, уметности, али и просветним и здравственим радницима, односно целој локалној заједници – закључује Радишић.

Ж. Балабан

Пројекат „Зрењанинска хроникареализовала јеПанонија медиау сарадњи саДневником“. Ставови изнети у овом тексту нужно не изражавају ставове локалне самоуправе, која суфинансира пројекат.

Извор: Дневник

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>