DRAGI RODITELjI!

vesna-jerotijevic-potparol-soca-foto-gzs-01092017

Vreme je da zajednički ustanemo u odbranu škole od lažnih rešenja i pogrešnih polazišta. Digitalizacija i robotizacija neće vredeti ništa tamo gde se fundamentalne nauke ne predaju u skladu s proverenom pedagoškom praksom. Zatrpavanje prosvetnih radnika suvišnom administracijom zvanom „elektronski dnevnik“ sprečiće ih da se bave onim što im je osnovni cilj – a to je rad sa učenicima.Evo šta o tome misle roditelji, odlomak iz pisma Ivana Savića, pod nazivom UVOĐENjE TOTALNOG ELEKTRONSKOG NADZORA UČENIKA OSNOVNIH ŠKOLA I UKIDANjE RODITELjSTVA KROZ E-DNEVNIK.

„Škola u koju moje dete ide (3. razred osn.škole), na žalost, spada u škole u kojima se sprovodi ovaj eksperiment (pilot-program). Nama, kao roditeljima, nije predočen razlog zbog čega se uvodi ovaj eksperiment, nisu predočene eventualne prednosti u odnosu na stari, viševekovni način, već nam je samo dat jedan listić, koji mi treba da potpišemo, dete kaže, mora da se potpiše.

U njemu se traži da roditelji pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću unesu podatke o svom detetu i školi, kao i da daju pristanak na uvođenje ovog programa u školu u kojoj je njihovo dete. Osim toga, roditelji daju pristanak da Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, koristi podatke o našoj deci, kao i da podatke o našoj deci DELI SA NjEGOVIM UGOVORNO TEHNIČKIM PARTNEROM.

To je na listiću nepismeno (možda namerno?) spojeno napisano: „njegovomugovornotehničkompartneru“, valjda da se roditelji ne sete o čemu tu može da se radi, pa da lakše potpišu. Znači roditelji treba da ovlaste Ministarstvo prosvete da koristi podatke o njihovoj deci, kao i da ih deli sa trećim licem, koje je nepoznato roditeljima, i koje zna samo Ministarstvo prosvete.“

Ovo je samo deo strategije koja onemogućava neposredni kontakt nastavnika i roditelja. Roditelji nakon rada u firmama nastavljaju posao u svojim domovima. Ne retko rade i po dva ili tri posla, kako bi obezbedili svojoj deci osnovna materijalna sredstva za život.

Roditelji, priključite se nastavnicima u borbi za školstvo po meri svakog čoveka, a ne samo materijalno bogatih. Ne dozvolite da nas bilo ko svađa i deli, optužujući učitelje vaše dece da su neradnici koji štrajkuju jer su obesni. Vaša deca su naši učenici, i oni su ne samo naš zajednički interes, nego i naša zajednička ljubav i briga.

Škola mora da bude i ostane mesto gde su se oduvek cenile prave vrednosti. Primarna svrha obrazovanja mora da bude sticanje znanja i priprema za budući život, a ne čuvanje dece.

U prilog ove tvrdnje su i analize ovogodišnjeg završnog ispita za upis u srednje škole. Učenici koji su pohađali toliko hvaljene i dobro plaćene privatne škole u Srbiji, u proseku imaju lošije rezultate od državnih škola.

Nastavni kadar školovan u tradicionalnom obrazovanju i dalje je najvažniji resurs koje ova država ima. Reći će neko, zastareo. A šta je alternativa? Po mišljenju nekih odbacivanje svega što smo do sada radili i prihvatanje sistema, koji je navodno tamo negde dao rezultat.

Naravno potrebno je napraviti širok konsenzus šta je to potrebno ovoj zemlji.

Jeftina radna snaga ili inovativne ideje naših đaka da se pokrene proces boljeg života, koji ova populacija i zaslužuje. Kada pitate one koji svakodnevno rade sa decom – nastavnike, koji su istovremeno i roditelji, njihov odgovor je, čuvanje tradicije uz implementaciju onih rešenja koji su primenljivi u Srbiji.

Znamo šta škola ne sme biti: eksperimentalni poligon za proizvodnju duhovnih invalida, ma kako „digitalizovanih“ i „robotizovanih“! Neka Srbija bude zemlja u kojoj će škola biti ono što treba da bude: temelj budućnosti i nada pokoljenja koja dolaze, a koja neće morati da se sele iz svoje zemlje, „trbuhom za kruhom“.

Odbranimo svetlost kulture i obraz čovečnosti zajedno, jer su učenik, nastavnik i roditelj sveto trojstvo obrazovanja!

Rukovodilac Resora za obrazovanje USPRS, Vesna Jerotijević

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*