ДРАГИ РОДИТЕЉИ!

vesna-jerotijevic-potparol-soca-foto-gzs-01092017

Време је да заједнички устанемо у одбрану школе од лажних решења и погрешних полазишта. Дигитализација и роботизација неће вредети ништа тамо где се фундаменталне науке не предају у складу с провереном педагошком праксом. Затрпавање просветних радника сувишном администрацијом званом „електронски дневник“ спречиће их да се баве оним што им је основни циљ – а то је рад са ученицима.Ево шта о томе мисле родитељи, одломак из писма Ивана Савића, под називом УВОЂЕЊЕ ТОТАЛНОГ ЕЛЕКТРОНСКОГ НАДЗОРА УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА И УКИДАЊЕ РОДИТЕЉСТВА КРОЗ Е-ДНЕВНИК.

„Школа у коју моје дете иде (3. разред осн.школе), на жалост, спада у школе у којима се спроводи овај експеримент (пилот-програм). Нама, као родитељима, није предочен разлог због чега се уводи овај експеримент, нису предочене евентуалне предности у односу на стари, вишевековни начин, већ нам је само дат један листић, који ми треба да потпишемо, дете каже, мора да се потпише.

У њему се тражи да родитељи под пуном кривичном и материјалном одговорношћу унесу податке о свом детету и школи, као и да дају пристанак на увођење овог програма у школу у којој је њихово дете. Осим тога, родитељи дају пристанак да Министарство просвете, науке и технолошког развоја, користи податке о нашој деци, као и да податке о нашој деци ДЕЛИ СА ЊЕГОВИМ УГОВОРНО ТЕХНИЧКИМ ПАРТНЕРОМ.

То је на листићу неписмено (можда намерно?) спојено написано: „нјеговомуговорнотехничкомпартнеру“, ваљда да се родитељи не сете о чему ту може да се ради, па да лакше потпишу. Значи родитељи треба да овласте Министарство просвете да користи податке о њиховој деци, као и да их дели са трећим лицем, које је непознато родитељима, и које зна само Министарство просвете.“

Ово је само део стратегије која онемогућава непосредни контакт наставника и родитеља. Родитељи након рада у фирмама настављају посао у својим домовима. Не ретко раде и по два или три посла, како би обезбедили својој деци основна материјална средства за живот.

Родитељи, прикључите се наставницима у борби за школство по мери сваког човека, а не само материјално богатих. Не дозволите да нас било ко свађа и дели, оптужујући учитеље ваше деце да су нерадници који штрајкују јер су обесни. Ваша деца су наши ученици, и они су не само наш заједнички интерес, него и наша заједничка љубав и брига.

Школа мора да буде и остане место где су се одувек цениле праве вредности. Примарна сврха образовања мора да буде стицање знања и припрема за будући живот, а не чување деце.

У прилог ове тврдње су и анализе овогодишњег завршног испита за упис у средње школе. Ученици који су похађали толико хваљене и добро плаћене приватне школе у Србији, у просеку имају лошије резултате од државних школа.

Наставни кадар школован у традиционалном образовању и даље је најважнији ресурс које ова држава има. Рећи ће неко, застарео. А шта је алтернатива? По мишљењу неких одбацивање свега што смо до сада радили и прихватање система, који је наводно тамо негде дао резултат.

Наравно потребно је направити широк консензус шта је то потребно овој земљи.

Јефтина радна снага или иновативне идеје наших ђака да се покрене процес бољег живота, који ова популација и заслужује. Када питате оне који свакодневно раде са децом – наставнике, који су истовремено и родитељи, њихов одговор је, чување традиције уз имплементацију оних решења који су применљиви у Србији.

Знамо шта школа не сме бити: експериментални полигон за производњу духовних инвалида, ма како „дигитализованих“ и „роботизованих“! Нека Србија буде земља у којој ће школа бити оно што треба да буде: темељ будућности и нада покољења која долазе, а која неће морати да се селе из своје земље, „трбухом за крухом“.

Одбранимо светлост културе и образ човечности заједно, јер су ученик, наставник и родитељ свето тројство образовања!

Руководилац Ресора за образовање УСПРС, Весна Јеротијевић

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>