http://www.usprv.org.rs/wp-content/uploads/2020/04/jj.jpg

Nastavnici: Živog nastavnika ne može da zameni hologram, ali ipak idemo napred

Uprkos svim problemima u nastavi na daljinu, važno je imati nastavu i kako god teško da funkcioniše – ona ipak funkcioniše i krećemo se napred, rekla je u Danu uživo Jasna Janković, predsednica Unije sindikata prosvetnih radnika. Vesna Vojvodić iz Sindikata prosvetnih radnika Nezavisnost kaže da je zajednički zaključak da živog nastavnika ne može da zameni nikakav hologram, makar on bio i 6D, rekla je Vojvodić.

„I deca kažu da im je bilo bolje kad su bili s nastavnicima, a i nama je bilo bolje… Ne treba stvoriti iluziju da je rad na daljinu realan proces koji se dešava u školi, ovo je samo nužno zlo“, kaže Janković govoreći o procesu nastave na daljinu koji se odvija u vreme vanrednog stanja i epidemije koronavirusa.

Vojvodić je rekla da se kreira iluzija da se sve drži pod kontrolom, ali da onlajn nastava funkcioniše i da se trude i nastavnici i đaci. Ipak, zaboravlja da su okolnosti ne samo formalno vanredne, kako kaže, već i stresne za mlade ljude.

„Jer njima se ruši ustrojstvo čitavog sveta kako su ga do sada sagledavali pred svojim očima. Nemamo informacije o tome koji je broj učenika koji treba da se izbori sa izazovima roditelja koji su možda pozitivni na virus, ili sa egzistencijalnim problemima, mnogi imaju nepoznanicu kako prevazići problem gubitka posla“, navodi ona.

Kako je rekla, važno je da sada nastavnici budu u vaspitnoj ulozi.

„Važno je učenicima poslati jednu poruku ljudsku – da smo u ovome zajedno, da treba da izdržimo i da treba da budu dobri ljudi“, istakla je.

Janković je upozorila da je provera znanja veliki problem u sadašnjim okolnostima jer nastava na daljinu podrazumeva i način da se znanje proveri, a to „definitivno sada nije moguće“.

„Niti u obliku u kom smo naučili, čak ni u ovom obliku da formativno ocenjujemo kako je sugerisano. Prve dve nedelje ni samo ministarstvo nije znalo u kom pravcu da vodi ovu priču.. ali to jeste model koji moramo da pronađemo“, dodala je.

Kad nastavnici daju đaku zadatak, kako je rekla, oni su svesni da on može prepisivati, ali treba dati sugestiju detetu da, iako može da prepiše, mora biti svestan toga da ćemo jednog dana ući u učionice, ali sve to što je prepisano doći će na naplatu.

„Najbolje je sugerisati da sve rade samostalno, prepisivanje u krajnjem slučaju nema smisla jer će školska godina kad tad početi“, kaže.

Vojvodić je dodala da je naravno važno da se uči i naglašava važnost etičnosti i čestitosti.

„Probna mala matura – šta želimo da napravimo od dece?“
Probna mala matura kod mene budi „emociju iskrenog užasa“, rekla je Vojvodić.

„Ne postoji nijedan razlog, zašto u ovim okolnostima napraviti taj nehumani ritam i tempo, u čemu je poenta, šta želimo da napravimo od te dece? Maksimalno stresirana mlada bića? Zašto im ne poslati materijale za dodatni rad bez tog nehumanog tempa da se to (probna matura) radi dan za danom, jer je taj ritam i neprihvatljiv i izuzetno stresan i tako ocenjen i od stane psihologa“, istakla je ona.

Janković je rekla da klasično polaganje male mature neće biti realno niti moguće.

„Jako veliki broj dece bi trebalo da se nađe na jednom mestu, u to sumnjam. Ali s druge strane, zakon kaže da škola nije završena, ako se ne položi mala matura. Sad je realnije razmišljati o nekom lex specijalisu koji sad neće obuhvatati malu maturu“, smatra ona.

Gošća Dana uživo rekla je da za probu male mature verovatno nema tehničkih mogućnosti.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>