Стоп интернет и сваком другом насиљу над просветним радницима, нарочито у време ванредног стања!

exclamation-001

Непосредно пед васкршње празнике нама, запосленима у СШ „17. септембар“ у Лајковцу, стигао је мејл који се односи на обуку наставника у вези са реализацијом наставе усмерене ка исходима учења која би се, дакако, одвијала електронским путем (од 8h ујутро) и трајала три недеље. Не мало изненађена и згрожена над чињеницом да нас Министарство просвете и у овом тешком тренутку за нашу земљу и народ третира као робове, а ниједног момента нису послали психолошку подршку ђацима, нити су питали како су они и њихове породице, послала сам мејл тзв. педагошкој саветници наше школе следеће садржине:

„Ја нисам у могућности да у време ванредног стања и опште психичке блокаде приступим тој обуци. Нема закона који ме може натерати да угрозим здравље спроводећи нечије хирове. Ја морам да бринем о болесној сестри и мајци у годинама, да припремам наставни материјал и прегледам ученичке радове, и то једва постижем са високом диоптријом коју имам. Уз то, техничке могућности су ми веома лоше (због проблема са каблом, рачунар ми често губи контакт). Подсећања ради, са 20, 8% на основицу (10, 8% на минули рад, 4% на старешинство, 4% на магистратуру и само 2% на докторат) моја су примања десетак хиљада испод републичког просека“. Најпосле, питала сам наречену саветницу како сад предајемо планове без тих фамозних исхода, уз опаску да смо те исходе добили у писаној форми за сваку наставну област (штампани су у „Просветном гласнику“ прошле године) и напомену да не мора баш сваки празник да нам преседне, кад су већ укинули, а не како се министар изволео изразити, скратили пролећни распуст.

Иначе, ја сам се већ, у вези са електронском обуком, пре две године обратила министру просвете господину Шарчевићу, али је он, уместо одговора на моја питања, изнео паушалну оцену да ми је „сувише тамна слика о српском образовању“. Обратила сам се тада и Заштитнику грађана господину Шабићу, али одговор нисам добила. Зато ћу поновити питања:

1)     Да ли су наставници у обавези да иду на обуке које се врше електронским путем, посебно у ванредном стању, ако сами, од својих више него бедних плата, купују рачунаре и плаћају интернет? (Прошли пут нам је прећено да ће нам плате бити смањене 30% ако не приступимо обуци о стандардима који су преко ноћи замењени исходима.)

2)     Да ли обуке које се спроводе у школама треба да се обављају викендима (викенд је светиња на том трулом Западу коме тежимо) или то треба да се обавља радним данима у току школске године, у време четири тзв распуста како министар воли да истакне (иако неки трају два – три дана, а остало су празници)?

3)     Ко је одговоран за квалитет наставе ако наставник иде на обуку викендом и тако ради 12 дана без паузе, а „изабрани“, којима је то тезга, за један викенд и 30 учесника узму 120 000 динара? Да ли и у време ванредног стања ми, обични просветни радници, треба да пунимо нечије џепове?

4)     Да ли, као интелектуалци, имамо право да сами бирамо на које ћемо семинаре ићи или ће нам то наметати Министарство, Школска управа, директори, разни саветници и други, који често не познају правописну норму сопственог језика? (Примера ради, ја већ више од 20 година идем на Републички зимски семинар који се одржава на мом матичном Филолошком факултету, а ове године директорка школе, постављена по политичкој линији са 5 гласова наставничког већа,  није хтела да ми плати дневнице оценивши да сам на семинар ишла „самоиницијативно“?

Сматрам да су моја права као просветног радника и као грађанина повређена. Зато инсистирам да ми, овог пута, одговорите на постављена питања и, коначно, упозорите Министарство просвете да крши права својих запослених, кад већ синдикати о томе углавном ћуте.

 

С поштовањем,

др Славица Марковић, запослена као проф. Српског језика и књижевности у СШ „17. септембар“ у Лајковцу

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>