Spremni ili ne za pravi završni ispit

skola-5ea1c818263ea

 

U anketi „Nastavničke mreže” čak 93 odsto ispitanika, među kojima su mahom roditelji osnovaca, smatra da malu maturu treba izostaviti ove godine
Da li smo spremni za završni ispit od koga prosvetna vlast ne namerava da odustane? To pitanje postavlja ne mala grupa koju čini više od 26.600 članova okupljenih u neformalnoj onlajn zbornici pod nazivom „Nastavnička mreža tokom pandemije”. Oni uveravaju da su prosvetni radnici u Srbiji zabrinuti i uznemireni zbog insistiranja na pripremama i realizaciji završnog ispita, zahtevaju da se obustave pripreme i da se odustane od male mature. Tvrde da je mišljenje struke da se neće dogoditi ništa što ne može da se nadomesti, ukoliko bi se od mature odustalo zbog pandemije u kojoj su sve oči uprte u broj zaraženih i umrlih od kovida 19, a zdravlje i život ipak jesu važniji od svega.

Stavove podupiru rezultatima onlajn ankete koju su nedavno sproveli. Okosnica tog ispitivanja javnog mnjenja, osim završnog ispita bili su i uslovi u kojima đaci i nastavnici uče i rade na daljinu, sa posebnim osvrtom na to koliko košta i iz čijeg se džepa finansira prinudni model obrazovanja u doba pandemije.

U elektronskoj anketi „Nastavničke mreže” učestvovalo je 8.300 ispitanika. Među njima je ubedljivo najviše, oko 61 odsto, roditelja osnovaca, kao i gotovo 33 odsto zaposlenih u obrazovanju. Čak 93 odsto učesnika deli stav da pripreme za malu maturu treba obustaviti, a taj ispit za kraj osnovnog obrazovanja izostaviti ove godine. Još su više saglasni u tvrdnji da obrazovanje i u vanrednim uslovima mora da bude besplatno, što smatra oko 98 odsto anketiranih. Njih oko 92 procenta potvrdno je odgovorilo na pitanje da li je Ministarstvo prosvete u obavezi da obezbedi tehničku opremu (računar, tablet ili telefon) i potrebne materijale za nastavu na daljinu za sve učenike, učitelje i nastavnike u osnovnim i srednjim školama.

– Obrazovanje u vreme pandemije u Srbiji nije besplatno. Finansiraju ga roditelji učenika i nastavnici, roditelji dece u pripremnom predškolskom programu i vaspitači, primorani da kako znaju i umeju obezbede sredstva za rad. Prećutno se podrazumeva da svi imamo uslove za rad na daljinu, a realno nisu na potrebnom nivou. Izgleda samo mi nastavnici znamo kakve drame preživljavaju učenici i njihovi roditelji i na koje sve načine rešavaju nedostatak besplatnog interneta i neophodne opreme. Prvih mesec dana finansiranja „besplatnog” obrazovanja u vanrednim okolnostima, ako smo dugovali, odužili smo. Sada s pravom očekujemo da nam resorno ministarstvo pomogne – stav je „Nastavničke mreže”.

Ovi nastavnici podsećaju da sve njihove kolege, od sredine marta, marljivo kreiraju i realizuju nastavu na daljinu, a da ih niko nije upitao imaju li potrebnu opremu, računar, internet, minimalne uslove neophodne za atipične uslove rada koji su ih zatekli, mahom nespremne da preko noći postanu virtuelni pedagozi. Ista oprema potrebna je i đacima za školovanje onlajn.

– Rezultati ankete nedvosmisleno pokazuju da je neophodno da resorno ministarstvo preispita odluku o završnom ispitu, da pokuša da prenebregne situaciju u kojoj osmaci trenutno uče imajući u vidu da i roditelji i struka smatraju da je potrebno izostaviti malu maturu ove godine. I elektronski probni završni ispit koji se upravo realizuje dovodi učenike u neravnopravan položaj, jer čak iako se za svakog osmaka obezbede tehnički uslovi, onima koji ih do sada nisu imali radno okruženje biće sasvim nepoznato – analizira Željana Radojičić Lukić, osnivač i jedan od 40 administratora „Nastavničke mreže”.

Osim prosvetnih radnika iz Srbije ova onlajn grupa okuplja i kolege iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore… To je volonterska grupa, nema veze sa prosvetnom vlašću. Zamišljena je kao zbornica bez granica koja povezuje nastavnike iz regiona. Primerima dobre prakse oni neumorno bogate rastuću biblioteku nastavnih sadržaja za učenje na daljinu. Učitelji i nastavnici tu razmenjuju ideje i iskustva, trude se da jedni drugima, a svi zajedno đacima, olakšaju otežane uslove za rad na daljinu u kojima su se prvi put našli i snalaze se uprkos poteškoćama. Rezultat rada ove mreže nastavnika, između ostalog, je virtuelni zbornik u kome je od početka pandemije do sada sabrano više od 2.000 obrazovnih materijala koji su autorska dela prosvetnih radnika nesebično posvećenih svom poslu.

 Izvor: politika

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*