Спремни или не за прави завршни испит

skola-5ea1c818263ea

 

У анкети „Наставничке мреже” чак 93 одсто испитаника, међу којима су махом родитељи основаца, сматра да малу матуру треба изоставити ове године
Да ли смо спремни за завршни испит од кога просветна власт не намерава да одустане? То питање поставља не мала група коју чини више од 26.600 чланова окупљених у неформалној онлајн зборници под називом „Наставничка мрежа током пандемије”. Они уверавају да су просветни радници у Србији забринути и узнемирени због инсистирања на припремама и реализацији завршног испита, захтевају да се обуставе припреме и да се одустане од мале матуре. Тврде да је мишљење струке да се неће догодити ништа што не може да се надомести, уколико би се од матуре одустало због пандемије у којој су све очи упрте у број заражених и умрлих од ковида 19, а здравље и живот ипак јесу важнији од свега.

Ставове подупиру резултатима онлајн анкете коју су недавно спровели. Окосница тог испитивања јавног мњења, осим завршног испита били су и услови у којима ђаци и наставници уче и раде на даљину, са посебним освртом на то колико кошта и из чијег се џепа финансира принудни модел образовања у доба пандемије.

У електронској анкети „Наставничке мреже” учествовало је 8.300 испитаника. Међу њима је убедљиво највише, око 61 одсто, родитеља основаца, као и готово 33 одсто запослених у образовању. Чак 93 одсто учесника дели став да припреме за малу матуру треба обуставити, а тај испит за крај основног образовања изоставити ове године. Још су више сагласни у тврдњи да образовање и у ванредним условима мора да буде бесплатно, што сматра око 98 одсто анкетираних. Њих око 92 процента потврдно је одговорило на питање да ли је Министарство просвете у обавези да обезбеди техничку опрему (рачунар, таблет или телефон) и потребне материјале за наставу на даљину за све ученике, учитеље и наставнике у основним и средњим школама.

– Образовање у време пандемије у Србији није бесплатно. Финансирају га родитељи ученика и наставници, родитељи деце у припремном предшколском програму и васпитачи, приморани да како знају и умеју обезбеде средства за рад. Прећутно се подразумева да сви имамо услове за рад на даљину, а реално нису на потребном нивоу. Изгледа само ми наставници знамо какве драме преживљавају ученици и њихови родитељи и на које све начине решавају недостатак бесплатног интернета и неопходне опреме. Првих месец дана финансирања „бесплатног” образовања у ванредним околностима, ако смо дуговали, одужили смо. Сада с правом очекујемо да нам ресорно министарство помогне – став је „Наставничке мреже”.

Ови наставници подсећају да све њихове колеге, од средине марта, марљиво креирају и реализују наставу на даљину, а да их нико није упитао имају ли потребну опрему, рачунар, интернет, минималне услове неопходне за атипичне услове рада који су их затекли, махом неспремне да преко ноћи постану виртуелни педагози. Иста опрема потребна је и ђацима за школовање онлајн.

– Резултати анкете недвосмислено показују да је неопходно да ресорно министарство преиспита одлуку о завршном испиту, да покуша да пренебрегне ситуацију у којој осмаци тренутно уче имајући у виду да и родитељи и струка сматрају да је потребно изоставити малу матуру ове године. И електронски пробни завршни испит који се управо реализује доводи ученике у неравноправан положај, јер чак иако се за сваког осмака обезбеде технички услови, онима који их до сада нису имали радно окружење биће сасвим непознато – анализира Жељана Радојичић Лукић, оснивач и један од 40 администратора „Наставничке мреже”.

Осим просветних радника из Србије ова онлајн група окупља и колеге из Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе… То је волонтерска група, нема везе са просветном влашћу. Замишљена је као зборница без граница која повезује наставнике из региона. Примерима добре праксе они неуморно богате растућу библиотеку наставних садржаја за учење на даљину. Учитељи и наставници ту размењују идеје и искуства, труде се да једни другима, а сви заједно ђацима, олакшају отежане услове за рад на даљину у којима су се први пут нашли и сналазе се упркос потешкоћама. Резултат рада ове мреже наставника, између осталог, је виртуелни зборник у коме је од почетка пандемије до сада сабрано више од 2.000 образовних материјала који су ауторска дела просветних радника несебично посвећених свом послу.

 Извор: политика

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>