Zahtev za promenu zakona

usprs-prosvetni-radnici-treba-da-budu-uz-svoje-djake

Moameru Zukorliću, predsedniku Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo Narodne skupštine Republike Srbije

Mladenu Šarčeviću, ministru prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi RS

Poštovani,

Socijalnog dijaloga između Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije i predstavnika prosvetnih vlasti, nije bilo ni pre pandemije, tako da nas to što nema poziva, konsultacija, niti pregovora i nije preterano iznenadilo.

Međutim, sadašnja epidemiološka situacija i sve češća mišljenja struke o narednom talasu opasnosti od korona virusa, kao i zabrani okupljanja većeg broja ljudi, znak je da se u školama nešto drastično mora preduzeti.

U odeljenjima u kojima sede i 33 učenika, svakako je nemoguće održati bilo kakvu, a pogotovu potrebnu fizičku distancu.

Smatramo da su se stekli uslovi za izmene i dopune zakona u osnovnoj i srednjoj školi, onako kako to Unija SPRS traži više decenija.

U Zakonu o osnovnom obrazovanju i vaspitanju („Službeni glasnik RS“ broj 55/2013, 101/17, 10/2019 i 27/18 – dr.zakon) promeniti član 31. stav 2. tako da glasi:

“ Odeljenje istog razreda može da ima do 24 učenika.“

U Zakonu o srednjem obrazovanju i vaspitanju („Službeni glasnik RS“ broj 55/2013, 101/2017, 27/2018 – dr.zakon i 6/2020) promeniti član 29. stav 1. tako da glasi:

„Nastava se izvodi u odeljenju do 24 učenika, u grupi, odnosno pojedinačno, u skladu sa školskim programom“.

Tako ćemo pratiti modele evropske dobre prakse, rasteretiti ogromna odeljenja, omogućiti kvalitetnije obrazovanje za sve i poštovati savete zdravstvene struke.

Ako ostane sve kao i do sada, jasno je da se izjave o boljitku obrazovanja svode na praznu marketinšku priču.

S poštovanjem,

U Beogradu, Predsednik Unije SPRS
5. maja 2020. Jasna Janković

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>