“Неспремни смо за почетак школе, број заражених још висок”

vesna-jerotijevic-2020-696x472

На почетку ове нове школске године и учитељи и наставници ће морати да уче, а не само ђаци. Просветни радници „изучавају лекције“ о новој организацији рада и правилима у време короне. То градиво није лако и треба га разумети. Са учитељицом Весном Јеротијевић из чачанске Основне школе „Милица Павловић“ попричали смо о томе шта је чека и да ли је савладала то ново градиво.

Док надлежни тврде да је све под конац и да је све спремно, у пракси делује доста другачије, збуњујуће.

Наша саговорница за све оне који одлучују о почетку школске године, има важну поруку.

“Размислите још једном. Број заражних је и даље троцифрен. Нека размисле о томе колико су спремни, а за сада делују скроз неспремно. Не бих волела да поново имамо март у септембру”, закључује учитељица Весна Јеротијевић.

Она конкретно наводи шта је нејасно и са којим проблемима ће се сусрести.

“Мој радни дан као учитељице почиње у осам, када ми долази једна половина одељења, и са њима сам у непосредној настави до неких 10.15-10.20. Они имају четири часа. Следи време за дезинфекцију школе која не сме бити рутинска, него систематска. Морају се чистити кваке, клупе, катедре, санитарије и све са чиме деца долазе у контакт”, објашњава нам Весна која ће овог 1. септембра дочекати ђаке четвртог разреда.

Када прва група ђака заврши часове и након што теткица падне с ногу да би дезинфиковала све учионице, долази друга група ђака.

“Друга група има три часа и сви часови трају 30 минута. Ја за тај трећи час треба да сублимирам одређене наставне садржаје – свет око нас, дигитални свет… Да би сва деца имала једнаку заступљеност часова и наставне те групе ће се мењати једном недељно или на двонедељном нивоу, то остаје да се види”, тако ће изгледати радни дани наше саговорнице.

Она нам скреће пажњу на то да њено одељење има 26 ђака, а учионица 40 квадрата, па би, уколико се стриктно поштују правила, оно морало да буде подељено у три групе. Због недовољног капацитета школе, то се, каже она, неће десити.

“Ако се рачунам и ја, да и мени треба четири квадратна метра тог ваздуха, онда то значи да у тој учионици не може да буде 13 деце, него мора да буде 10. То значи да се по том аутоматизму одељење које броји више од 25 ученика мора делити у три групе, а не у две, како је предвиђено”, објашњава нам математику која не може да се оствари у пракси.

Ова учитељица надлежнима замера и то што су упутства која су стизала школама већ неколико пута мењана, и нова су стизала сваки други-трећи дан.

“Школе се довијају и све саме морају да тумаче, а истовремено сва одговорност је на њима и на родитељима”, примећује ова саговорница.

Има ту још проблема и недоумица, а одржавање дистанце међу децом и ношење маски су само неки од њих.

“Они очекују да се деца на школском одмору понашају као пингвини у колонији. Кажу да су пингвини животиње које увек стоје на истој удаљености од свог комшије. Деца, поготово на том млађем узрасту, они не умеју да раздвоје шта је социјална а шта физичка дистанца”, сликовито објашњава ова учитељица.

Када је реч о ношењу маски, наша саговорница каже да очекује да ће се деца трудити да буду дисциплинована, али да ће одржавање часова у тим условима свакако бити отежано.

“Замислите мене, две смене да одрадим са маском. Са маском је теже дисати, а сада још замислите да морате да причате, па и да користите креду – замислите и ту прашину од креде, па замислите тај рад са маском коју не смете да скинете све време боравка у школи”, прича нам о томе шта је чека и додаје да својим примером мора да буде узор деци и да нема ношења маске на бради или испод носа.

Наша саговорница за све оне који одлучују о почетку школске године, има важну поруку.

“Размислите још једном. Број заражних је и даље троцифрен. Нека размисле о томе колико су спремни, а за сада делују скроз неспремно. Не бих волела да поново имамо март у септембру”, закључује учитељица.

Извор: Нова

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>