Онлајн настава не може да покрије 200 смерова

vazduhoplovna-akademija

За средњошколце ТВ настава није приоритет, а није ни могуће да се на републичком нивоу организују часови на даљину за све предмете у средњим школама.

Потпуно је бесмислен сваки покушај да се на републичком нивоу настава за средњошколце усагласи, тако да ђак у учионици и на даљину прати баш „своје градиво”, с обзиром на наставне планове и програме више од 200 смерова у 16 различитих подручја рада. Тако, наиме, изгледају вишеструко комбиновани модели учења у средњим школама или систем у коме знање и праксу стичу ђаци средњих стручних школа и гимназија у Србији.

Због тога се наставни садржаји у дигиталном формату, намењени средњошколцима који уче на даљину, приређују за општеобразовне предмете у гимназијама и најважније стручне предмете за већину образовних профила у класичном или дуалном средњем стручном образовању. Часове у електронској форми који ће добро доћи свим средњошколцима снимају многи професори разноврсних школа широм државе.

Наставни садржаји које припремају за учење на даљину сабираће се у својеврсној бази која ће се постепено ширити на мултимедијалној платформи „РТС Планета”. Али, ове лекције углавном неће бити основа, већ додатак за учење коме би требало посветити пажњу када на то ученицима укажу њихови предметни наставници. Потврђују то у разговору за „Политику” директори средњих школа, објашњавајући да се неоправдано у јавности ствара збрка око наводне потребе да и све средње школе своје програме ускладе са часовима које ће емитовати јавни медијски сервис. Примера ради, за будуће кадрове подручја рада здравство и социјална заштита могуће је део градива, и то не из свих предмета, приредити да буде заједничко у дигиталној лекцији за зубне техничаре, педијатријске сестре, васпитаче, бабице, физиотерапеуте… Или, рецимо, латински који уче средњошколци медицинари – иако је реч о истом језику, не ради се по истом плану и програму као у гимназијама, па им тек уводна предавања на свима доступној платформи могу бити истоветна. Може се помислити да се у гимназијама, генерално, може ускладити настава у учионици и на даљину, али у овом тренутку има 13 типова гимназијског образовања и сваки има свој план и програм.

Све средње школе, по званичном упутству просветног врха, требало је да пред ову школску годину одаберу систем за управљање учењем на даљину, специјализован софтвер за планирање и остваривање наставе онлајн, где се креирају предавања у електронској форми, додају образовни ресурси у виду слика, текста, звука, видео-записа, линкова ка веб-страницама и где се проверава знање ученика квизом, тестом, урађеним домаћим задатком – у виртуелној учионици за свако одељење. Нигде не пише да је ТВ настава за средњошколце приоритет.

– Како би и могла бити? Садржаји на платформи „РТС Планета”, наравно, могу бити искључиво додатак нашим ђацима у три машинска смера и специфичних шест уметничких: калиграф, гравер, грнчар, стилски кројач, јувелир и конзерватор културних добара. Ми имамо више од 60 наставних предмета, ко ће то да сними за наставу на републичком нивоу? Наши професори за све ђаке спремају теоријски део у дигиталној форми и шаљу свакодневно сва предавања за све часове из распореда и онима који долазе на наставу у школу, као подсетник, и ђацима који те недеље уче код куће, као нову лекцију и тако за сваки предмет – појашњава Ненад Младеновић, директор Школе за машинство и уметничке занате „Техноарт – Београд”.

Упркос малим учионицама и радионицама, али и захваљујући томе што се за практичну наставу у овој кући одељења и у оптималним условима деле на групе до седам ученика, школа ће успети да часове праксе за све уприличи под својим кровом. За општестручне и општеобразовне предмете организовано је тако да се ученици у клупама и на настави на даљину смењују сваке друге недеље. Многе средње школе имају вишеструко комбиновани систем, по разредима и по одељењима. То значи да су у овом тренутку у неким гимназијама сва одељења првог разреда у школи, а матуранти ће бити једну, две или три прве недеље онлајн да би прваци и професори могли да се упознају. За то време одељења другог и трећег разреда подељена су на групе до 15 ученика и седмично се смењују на настави у школи и онлајн.

– Ми, на пример, радимо у четири смене и у свакој имамо по пет часова у школи, што није довољно за све предмете, тако да су и на нивоу одељења поједини предмети, као што су ликовно, музичко и изборни, на даљину све време. Такође, ђаци у природном смеру имају пет часова математике недељно, од тога два онлајн, јер иако долазе у школу, не можемо да у недељни фонд од 25 часова наставе у учионицама сместимо укупан фонд математике из распореда. И зато код средњих школа није приоритет да се гледа настава на РТС-у, већ се свака за рад на даљину организовала уз помоћ одабране платформе. Већ на часу у току предавања праве се звучне или видео-белешке које из школске одмах стижу и у виртуелну учионицу, као и додатна појашњења и садржаји – разјаснио је Иван Ружичић, председник Управног одбора Друштва директора школа Србије, иначе директор Гимназије у Чачку.

Извор: Политика

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>