APEL NASTAVNICE NA POLUGODIŠTU: U beogradskim školama prosek ocena je iznad četvorke, ŠTO JE NEREALNO, ALI I VRLO OPASNO!

romandic1

Prvo polugodište u ovoj školskoj godini je završeno, ali samo za đake i roditelje, jer nastavnici ovih dana po školama održavaju Odeljenska veća da konačno utvrde ocene, vladanje i donesu zaključke kako se realizovala redovna i onlajn nastava, ali sve je više primera da su izloženi velikim pritiscima da nerealno većim ocenama „poboljšaju“ sliku našeg školstva.

Baš ovim povodom javnom pismom oglasila se Snežana Romandić Petrović, nastavnica biologije škole iz centra prestonice, prema čijim saznanjima „sa terena“, jer je i predsednik gradskog odbora Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije, trenutni prosek ocena u Beogradu premašio „četvorku“, što smatra nerealanim, pa i opasnim po pravo stanje u našem obrazovanju.

U javnom pismu koje je naslovila sa: “5 (pet) spas za sve nas” nastavnica Snežana Romandić Petrović upozorava javnost i kolege da se snižavanjem kriterijuma i zaključivanjem nerealno visokih ocena, učenicima na polugoduštu, čini dalekosežno velika šteta našem obrazovanju, kao jednom od stubova na kome počiva, razvija se ali i opstaje svako uređeno društvo.

-“Kod nas i deca i nastavnici dolaze u školu da bi bili ocenjeni. Nastavnici ocenjuju decu, a direktori i Ministarstvo prosvete nastavnike prema uspehu dece. Niti nastavnici veruju deci, niti Ministarstvo prosvete veruje nastavnicima. Deca zbog toga moraju da dođu u školu, roditelji zbog ocena prete nama Ministarstvom prosvete, a onda i ovi upozoravaju da će nam zbog toga slati inspekciju! Naše škole počivaju na apsolutnom nepoverenju. Aktuelna epidemija ogolila je do srži neuspešnost obrazovnog procesa u Srbiji. Odavno je obrazovanje popucalo pod naletima mnogobrojnih reformi, čijom se neuspešnošću niko od nadležnih nije ozbiljno bavio”, navodi se u prvom delu apela nastavnice Snežane Romandić Petrović, koja dalje argumetuje svoje navode baš poslednjim rezultaima Završnih ispita:

“Poslednji rezultati Završnog ispita pokazuju da je znanje čak i mnogih “vukovaca” ispod republičkog proseka, baš kao i plata njihovih nastavnika. To kao da nikoga ne opominje, već se ponašaju u stilu: Pustimo istinu i okrenimo se propagandi! Društvo već duže vreme ubeđuje roditelje da na putu prosperiteta njihove dece stoje samo isfrustrirani nastavnici, koji ne žele da im daju visoke ocene. Država se izmestila pod izgovorom autonomije i odgovornost za sve loše ostavila na školama a sve dobro pripisala sebi.

Naposletku, možda je rešenje svega navedenog da svim učenicima zaključimo ocenu odličan (5) i zažmurimo kao što nad našim problemima žmure oni koji bi trebalo da ih rešavaju. Tako rasterećeni bremena uspešnosti moći ćemo da se vratimo onome zbog čega ovaj posao i radimo, a to je obrazovanje i vaspitanje generacija koje će imati odgovornost za ovo društvo sutra” navodi se u javnom pismu Snežane Romandić Petrović, nastavnice biologije i predsednika Unije sindikata škola Beograda, koja za Glas javnosti dodaje da je posebno zabrinuta što odavno nemamo adekvatnog testa koji će izmeriti optimalni nivo, kako kaže, postighuća učenika u školskoj godini. Takođe, napominje da su u sedmom razredu, u ovoj školskoj godini, na snazi novi planovi i programi, ali ih Ministartsvo prosvete ni jednom rečju ne obaveštava šta se sa tim trenutno dešava, jer neće imati šta da popravljaju i koriguju kada se završi školska godina. Osim, naravno, ako sve protiče idealno, a ona to, za sada, još nije uočila.

(Glas javnosti)

Jedan komentar na APEL NASTAVNICE NA POLUGODIŠTU: U beogradskim školama prosek ocena je iznad četvorke, ŠTO JE NEREALNO, ALI I VRLO OPASNO!

  1. Anonimni kaže:

    Loše se osećam jer imam upola manje odličnih učenika od mnogih kolega.Nameće mi se važno pitanje:da li odeljenja nisu usklađena,da li kriterijum ocenjivanja?!
    Deca postaše žrtve nastavnika koji NE poklanjaju ocene i na polugodištu.

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*

code

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*