Јовић: Министарство сву одговорност за онлајн наставу свалило на наставнике

Звонимир Јовић из Уније синдиката просветних радника Србије изјавио је да је и ово Министарство просвете, као и претходно, сву одговорност за извођење и резултате онлине наставе скинуло са себе и пребацило је на наставнике. „Ако нешто не буде ваљало биће они криви“, каже Јовић и објашњава шта је све предвиђено упутствима о извођењу онлине наставе које је Министарство послало школама у Србији.

Јовић је за Н1 рекао да су направљена два упутства за извођење онлајн наставе која је почела данас за ученике од петог разреда основне до завршног разреда средње школе – и да је достављено једно упутство за основне, а друго за средње школе. Она предвиђају три нивоа спровођење наставе у зависности од опремљености школа – за школе које имају капацитете ради се онлине, али ту су и упутства за друге школе које нису добро опремљене и треће које немају ни добар интернет.

„Све иде преко леђа родитеља и наставника, све трошкове ће опет сносити родитељи и наставници јер треба платити интренет, треба платити уређаје, итд. Наш синдикат сматра да пауза између две онлине није добро искоришћена – пре све га мислимо на набавку нових таблета и лаптопова али и обуке за наставнике, јер неки од њих имају проблем са својим техничким достигнућима“, каже Јовић и додаје да је обука за наставнике у паузи две онлине наставе била само једна.

За школе које нису опремљене, превиђено је, каже Јовић, да уколико немају техничких или материјалних могућности, ученици добијају материјал од наставника у школи.

У упутствима за школе наведено је да је оцењивање могуће извршити на даљину, као и да наставник има аутономију да планира оцењивање и да одлучује да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину. Уколико то није могуће писмене задатке могу реализовати и у другом полугодишту, али да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке. Ако је ученик незадовољан предлогом закључне оцене на крају полугодишта може се за њега организовати одговарање у школи уз поштовање свих епидемиолошких мера. Ученик који нема потребан број оцена за утврђивање закључне оцене из оправданих разлога (болест, изолација) може остати неоцењен. Тим ученицима, кажу у упутсву министарства, потребно је посебно планирати додатну подршку у другом полугодишту. Такође је наведено да наставници треба да инсистирају на битним садржајима, тј. на садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.

Јовић каже да су ове одредбе којима се наставницима оставља избор да ли ће оцењивати ученике и давати им писмене задатке онлине политика овог, али и претходног министарства – да сву одговорност са себе скидају и све пребацују на наставнике.

Он истиче да је почетком септембра дошло упутство за основне школе које наставне јединице избацити и скратити али да такво упутство никада није стигло за средње школе.

„Имаћемо неке наставнике који су сматрали да нису потребне неке лекције, а шта ће бити ако се баш оне појаве на државној матури?“, запитао је Јовић и нагласио да је тако остављено наставницима да одлуче шта је битан садржај, да ли је једана писац битнији од другог или да ли је нека област битнија од друге, па кад то дође на контролу и наплату биће наставник крив.

Он сматра да ће на полугодишту велики број ученика остати неоцењен и да ће оцене бити много лошије него кад је била редовна настава.Најавћи проблем у наредне три недеље до краја школске године по измењеном школском календару види у томе што је потребно изврштити оцењивање.

„Овде је остављена могућност да ако ученици нису задовољни оценом могу да дођу до школе да одговарају а школа је дужна да обезбеди безбедне услове. Питање је како ћемо успети да за садашње градиво испитамо ђаке. Остављена је могућност да и то може да уради онлине, али верујем у снагу мојих колега, верујем у наставнике – ми смо ти који смо изнели и прошлу и изнећемо и ову онлине наставу“, каже Јовић.

Он је нагласио и да сматра неправедном одлуку да деца до четрвтог разреда иду у школу, као и да је према подацима којим располаже пет одсто учитеља што оболело од короне, што у самоизолацији, а да се сличан проценат односи и на ђаке.

„Лично сматрам да је то куповање социјалног мира, да су учитељи жртвовани и да није коректно ни за њих ни за децу јер нису учитељи другог реда и деца другог реда“, закључује Јовић.

Извор: Н1

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

code

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*