Ружић: Све пропуштено у школи надокнадиће се у другом полугодишту

branko-ruzic_f

Министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић изразио је наду да ће у другом полугодишту и у основним и у средњим школама у Србији бити надокнађено све што је „евентуално пропуштено“ због пандемије.Ружић је у интервјуу за Нови магазин оценио да су образовање и просвета „сфера од националног интереса“, а да су просветне институције показале „изузетну виталност и у време ванредног стања и током читаве кризе изазване корона вирусом“.

Министар је рекао да је уверен да ће, када је реч о заштити од корона вируса, просветни радници имати значајно место у редоследу приоритета.

„Свакако да су приоритет здравље и безбедност ученика, студената, просветних радника и ваннаставног особља, али одговорност коју је просветни систем показао најбоље се одсликава у чињеници да обданишта, школе, факултети, студентски домови нису места на којима је дошло до трансмисије вируса. И дугујемо им велику захвалност“, навео је он.

„Живимо у времену четврте индустријске револуције, дигитална писменост и описмењавање веома је важно и значајно је да и наша деца и просветни радници прате те трендове. Истакао бих да је такав процес квалитативан помак унапред и не видим разлог за бојазан да ћемо угрозити било коју генерацију“, рекао је Ружић коментаришући страховања од негативних последица измена у начину извођења наставе.

„Да, сагласићу се да то није, у најмању руку, конвенционално образовање на које смо навикли, али сходно околностима и захваљујући пре свега брзој реакцији запослених у просвети, образовање није стало… Просветни систем је показао висок степен адаптабилности и, уз дигитализацију и многе платформе које су на располагању, рекао бих да нити једна генерација неће бити угрожена са аспекта стицања довољног нивоа знања“, додао је он.

„Завршно с наредном школском годином, план је да сви разреди основних школа и гимназија прођу кроз свеобухватну реформу. Што се тиче редуковања наставе, управо имајући у виду ванредно стање и пандемију, дали смо могућност наставницима да смање наставни план до 20 одсто, а опет на основу стручне анализе“, рекао је министар.

„С једне стране, радимо на опремању школа кроз дигиталне учионице, а с друге на едукацији, како деце кроз нове предмете, као што су Дигитални свет за прваке и Информатика и рачунарство за петаке, тако и наставника кроз посебне обуке.

Коментаришући примедбе на начин на који се у онлајн наставу укључују деца са сметњама у развоју Ружић је рекао да је важно ујкључивање Савета родитеља. „Уколико школски одбор, у којем седе и представници локалне самоуправе, школе и родитеља одлуче да је за њихову децу најбоље да буду код куће и не долазе на редовну наставу, ја немам ништа против“, додао је он.

„Битно је само да у доношењу те одлуке учествују и родитељи деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, и то је јасан став Министарства, који је и део предложеног Упутства за поступање. Након те мини-интервенције, од 48 школа 38 их је поступило исправно. Од осталих имамо само две проблематичне које игноришу родитеље, и то ћемо решити ових дана. Свакако је важно при доношењу тих одлука узети у обзир и процене локалних Завода за јавно здравље, а у вези са епидемиолошком ситуацијом!“, рекао је министар.

Извор: Данас

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

code

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*