Talenat iz „Petnice” pozvan da utegne sistem obrazovanja

ministar3
Svakako najveće iznenađenje u novoj Vladi Srbije je novi ministar prosvete. I dok šira javnost ne zna šta da očekuje jer joj je dr Srđan Verbić kao nestranačka ličnost prilično nepoznat, ona uža, stručna, tog doktora nauka, autora osnovnoškolskih uybenika iz fizike i recenzenta udžbenika i knjiga iz popularne nauke posebno ceni i kao vođu projekta izrade predloga standarda za kraj obaveznog obrazovanja u prirodnim naukama, i zbog 20 godina iskustva u naučnom obrazovanju nadarenih srednjoškolaca, aktivnosti u međunarodnoj mreži koja okuplja organizacije koje se bave talentovanim učenicima, radu na promociji nauke…

Uz opasku da je obrazovanje u celom svetu u krizi, novi ministar dr Srđan Verbić već je najavio promene u obrazovanju, za koje je, po njegovim rečima, potrebno povećati odgovornost svih zainteresovanih strana, a ne samo onih koji primaju platu za rad u prosveti. Koren problema dr Verbić vidi u činjenici da u našem obrazovnom sistemu đaci uče samo za ocenu, ispit ili diplomu, umesto da bi znali. Međutim, da bi se takva slika promenila, novog ministra čeka mnogo posla, čije konture je u svom ekspozeu iscrtao i premijer Aleksandar Vučić obećavanjem reforme obrazovanja jer, kako je rekao, i pored mora obrazovnih institucija, ne možemo tvrditi da smo društvo znanja, pošto nam je svaki treći đak funkcionalno nepismen.

Definišući razloge za takvo stanje, premijer je pomenuo zastarele nastavne planove i programe, udžbenike, nastavna sredstva… Nažalost, mada nam je školstvo već više od decenije u reformi, rezultati nisu baš vidljivi. Tako i pored liberalizacije tržišta udžbenika, đaci u Srbiji uče iz knjiga starih i po dvadeset godina, a za zamenu zastarelih nastavnih sredstava po školama se skupljaju donacije. Školski programi su zatrpani nevažnim informacijama i tek s vremena na vreme, pa i tada bez jasne selekcije, nešto se iz njih izbaci. Rezultat svega toga je da nam iz škola deca izlaze nespremna za svet i iskušenja koja ih čekaju i bez dovoljno znanja da se samostalno bave poslom za koji su se školovala.

Premijer od ministra prosvete očekuje da obrazovanje u Srbiji reformiše tako da u prvom redu osposobi nastavnike da učenike u školi nauče da uče jer je učenje danas najvažnija kompetencija mladih. Minulih godina i država i škole, pa i nastavnici, potrošili su mnogo i vremena i novca na stručno usavršavanje, opet izgleda bez pravog efekta jer, po nekim statistikama, u našim školama još uvek polovina đaka ocene zaslužuje zahvaljujući privatnim časovima. S druge strane, procenat onih koji ocene dobijaju nezasluženo još niko nije izračunao, ali sasvim sigurno nije mali, te novi ministar i tome mora stati na put, a kao instrumente, premijer mu je već ponudio eksternu proveru znanja i zaštitu nastavnika od spoljnih pritisaka.

Izvor: Dnevnik

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*

code

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*