Таленат из „Петнице” позван да утегне систем образовања

ministar3
Свакако највеће изненађење у новој Влади Србије је нови министар просвете. И док шира јавност не зна шта да очекује јер јој је др Срђан Вербић као нестраначка личност прилично непознат, она ужа, стручна, тог доктора наука, аутора основношколских уyбеника из физике и рецензента уџбеника и књига из популарне науке посебно цени и као вођу пројекта израде предлога стандарда за крај обавезног образовања у природним наукама, и због 20 година искуства у научном образовању надарених средњошколаца, активности у међународној мрежи која окупља организације које се баве талентованим ученицима, раду на промоцији науке…

Уз опаску да је образовање у целом свету у кризи, нови министар др Срђан Вербић већ је најавио промене у образовању, за које је, по његовим речима, потребно повећати одговорност свих заинтересованих страна, а не само оних који примају плату за рад у просвети. Корен проблема др Вербић види у чињеници да у нашем образовном систему ђаци уче само за оцену, испит или диплому, уместо да би знали. Међутим, да би се таква слика променила, новог министра чека много посла, чије контуре је у свом експозеу исцртао и премијер Александар Вучић обећавањем реформе образовања јер, како је рекао, и поред мора образовних институција, не можемо тврдити да смо друштво знања, пошто нам је сваки трећи ђак функционално неписмен.

Дефинишући разлоге за такво стање, премијер је поменуо застареле наставне планове и програме, уџбенике, наставна средства… Нажалост, мада нам је школство већ више од деценије у реформи, резултати нису баш видљиви. Тако и поред либерализације тржишта уџбеника, ђаци у Србији уче из књига старих и по двадесет година, а за замену застарелих наставних средстава по школама се скупљају донације. Школски програми су затрпани неважним информацијама и тек с времена на време, па и тада без јасне селекције, нешто се из њих избаци. Резултат свега тога је да нам из школа деца излазе неспремна за свет и искушења која их чекају и без довољно знања да се самостално баве послом за који су се школовала.

Премијер од министра просвете очекује да образовање у Србији реформише тако да у првом реду оспособи наставнике да ученике у школи науче да уче јер је учење данас најважнија компетенција младих. Минулих година и држава и школе, па и наставници, потрошили су много и времена и новца на стручно усавршавање, опет изгледа без правог ефекта јер, по неким статистикама, у нашим школама још увек половина ђака оцене заслужује захваљујући приватним часовима. С друге стране, проценат оних који оцене добијају незаслужено још нико није израчунао, али сасвим сигурно није мали, те нови министар и томе мора стати на пут, а као инструменте, премијер му је већ понудио екстерну проверу знања и заштиту наставника од спољних притисака.

Извор: Дневник

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

code

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*