АПЕЛ НАСТАВНИЦЕ НА ПОЛУГОДИШТУ: У београдским школама просек оцена је изнад четворке, ШТО ЈЕ НЕРЕАЛНО, АЛИ И ВРЛО ОПАСНО!

romandic1

Прво полугодиште у овој школској години је завршено, али само за ђаке и родитеље, јер наставници ових дана по школама одржавају Одељенска већа да коначно утврде оцене, владање и донесу закључке како се реализовала редовна и онлајн настава, али све је више примера да су изложени великим притисцима да нереално већим оценама „побољшају“ слику нашег школства.

Баш овим поводом јавном писмом огласила се Снежана Романдић Петровић, наставница биологије школе из центра престонице, према чијим сазнањима „са терена“, јер је и председник градског одбора Уније синдиката просветних радника Србије, тренутни просек оцена у Београду премашио „четворку“, што сматра нереаланим, па и опасним по право стање у нашем образовању.

У јавном писму које је насловила са: “5 (пет) спас за све нас” наставница Снежана Романдић Петровић упозорава јавност и колеге да се снижавањем критеријума и закључивањем нереално високих оцена, ученицима на полугодушту, чини далекосежно велика штета нашем образовању, као једном од стубова на коме почива, развија се али и опстаје свако уређено друштво.

-“Код нас и деца и наставници долазе у школу да би били оцењени. Наставници оцењују децу, а директори и Министарство просвете наставнике према успеху деце. Нити наставници верују деци, нити Министарство просвете верује наставницима. Деца због тога морају да дођу у школу, родитељи због оцена прете нама Министарством просвете, а онда и ови упозоравају да ће нам због тога слати инспекцију! Наше школе почивају на апсолутном неповерењу. Актуелна епидемија оголила је до сржи неуспешност образовног процеса у Србији. Одавно је образовање попуцало под налетима многобројних реформи, чијом се неуспешношћу нико од надлежних није озбиљно бавио”, наводи се у првом делу апела наставнице Снежане Романдић Петровић, која даље аргуметује своје наводе баш последњим резултаима Завршних испита:

“Последњи резултати Завршног испита показују да је знање чак и многих “вуковаца” испод републичког просека, баш као и плата њихових наставника. То као да никога не опомиње, већ се понашају у стилу: Пустимо истину и окренимо се пропаганди! Друштво већ дуже време убеђује родитеље да на путу просперитета њихове деце стоје само исфрустрирани наставници, који не желе да им дају високе оцене. Држава се изместила под изговором аутономије и одговорност за све лоше оставила на школама а све добро приписала себи.

Напослетку, можда је решење свега наведеног да свим ученицима закључимо оцену одличан (5) и зажмуримо као што над нашим проблемима жмуре они који би требало да их решавају. Тако растерећени бремена успешности моћи ћемо да се вратимо ономе због чега овај посао и радимо, а то је образовање и васпитање генерација које ће имати одговорност за ово друштво сутра” наводи се у јавном писму Снежане Романдић Петровић, наставнице биологије и председника Уније синдиката школа Београда, која за Глас јавности додаје да је посебно забринута што одавно немамо адекватног теста који ће измерити оптимални ниво, како каже, постигхућа ученика у школској години. Такође, напомиње да су у седмом разреду, у овој школској години, на снази нови планови и програми, али их Министартсво просвете ни једном речју не обавештава шта се са тим тренутно дешава, јер неће имати шта да поправљају и коригују када се заврши школска година. Осим, наравно, ако све протиче идеално, а она то, за сада, још није уочила.

(Глас јавности)

2 коментара на АПЕЛ НАСТАВНИЦЕ НА ПОЛУГОДИШТУ: У београдским школама просек оцена је изнад четворке, ШТО ЈЕ НЕРЕАЛНО, АЛИ И ВРЛО ОПАСНО!

  1. Анонимни каже:

    Loše se osećam jer imam upola manje odličnih učenika od mnogih kolega.Nameće mi se važno pitanje:da li odeljenja nisu usklađena,da li kriterijum ocenjivanja?!
    Deca postaše žrtve nastavnika koji NE poklanjaju ocene i na polugodištu.

  2. Slavica каже:

    Slažem se sa Vama koleginice!

Коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

*

code

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*