BEZ OBRAZOVANjA NEMA NAPRETKA ILI MOŽDA IMA?
ANTICIPACIJA MINISTARKE, KAO POSLEDICA ZABITI U KOJOJ NAM JE OBRAZOVANjE
Pažljivo prateći i analizirajući izjave ministarke, koja nam poručuje u kom pravcu treba da se menja obrazovni sistem, zaključih da srpsko obrazovanje ne ide napred nego u rikverc.
Ministarka, pa zašto radite ono za šta niste stručni?!
Izjaviste da nastavnici udvojeni, utrojeni, a nikako sami ne treba da obrazlažu zaključene ocene. Pa zašto ??? Od kad to i kad počinje podela kaciga i pancira?
Empatični po prirodi svog primarnog posla niste odmakli dalje od političara, koji relativizuje naraslo nasilje i nesrećna rešenja koje ministarstvo preduzima da reši nagomilane probleme. Ne možete konkretno da date ni jedan odgovor „jel možete malo da narušite postupke, koji su u toku“.
Uz sve vaše mere psihološke podrške, koju nudite svojim smireno, sugestivno, terapeutskim glasom, moram da Vas obavestim da škole i Timovi po školama nisu u mogućnosti da reše nasilje.
Kažete rezultati testova na završnom ispitu pokazuju kontinuitet u znanju. Odgovorno Vam tvrdim da imamo samo kontinuitet u lošim testovima, koji sa pitanjima zatvorenog tipa podsećaju na kvizove. Ako mi ne verujete pogledajte rezultate Pisa testiranja. Kažete pa dobro bolji smo od Albanije????
Bili ste na seminaru o veštačkoj inteligenciji, a mi se bavimo i dalje problemom preteških ranaca.
Pojačajte sa kolegama iz Vlade Republike Srbije rad socijalnih i zdravstvenih ustanova na prevenciji narasle agresije među decom i roditeljima.
Šta kažete moraćemo malo da se prilagodimo? Izjaviste da planirate da nedovoljan broj zaposlenih u školama rešite „dvopredmetnim nastavnicima“ i studentima bez mastera! Pa to smo imali u posleratno vreme. Zar opet?
Ovo je mera na koju upozoravamo kao sindikat. Ko će vam obrazovati decu?
Negativna selekcija, zbog malih zarada i lošeg statusa nastavnika već uzima svoj danak. Decu može čuvati svako ali obrazovati ne može ili mislite da može?
Budžet pominjete ali ne možete da izgovorite da bi rešenje manjka zaposlenih u školama moglo da se reši podizanjem zarada zaposlenim i povećanjem izdvajanja budžeta za obrazovanje.
Nadam se da ste opet nešto loše razumeli, jer ako niste danak svega navedenog biće i jeste srozavanje srpskog obrazovanja.
A bez obrazovanja nema napretka ili možda ima?
Snežana Romandić Petrović
Rukovodilac Resora za obrazovni sistem Unije SPRS