Roditelji i prosvetni radnici nezadovoljni predlogom da nastavnici kontrolišu škole pre i posle nastave

insajder-buca

Javnost i dalje ne zna šta će sadržati prošireni Protokol o postupanju kod dojava o postavljenim bombama koji je najavljen pre više od pet dana, a na kojem udruženo rade Ministarstvo unutrašnjih poslova i Ministarstvo prosvete. Umesto proširenog Protokola, za koji je ministarka prosvete najavila da će predviđati kontrole škola pre i posle nastave, javnost je od MUP-a saznala za novu meru – te provere bi trebalo da sprovodi nastavno i nenastavno osoblja koje će za to obučiti policija. Tim rešenjem nisu zadovoljni ni prosvetni radnici niti roditelji.

Nastavno i nenastavno osoblja u školama, kako je saopšteno iz Ministarstva unutrašnjih poslova biće obučeno za kontrole pristupa, preventivni pregled prostora ustanove, kao i definisanje bezbednog mesta, po uzoru, kako je navedeno, na pozitivna iskustva zemalja koje imaju slični problem. Prosvetni radnici, međutim, smatraju da to nije adekvatan zadatak za njih.

„Smatramo da prosvetni radnici nisu dužni da tako neke stvari rade, ne samo da nisu dužni – mi na dnevnom nivou što se tiče bezbednosti i zaposlenih i onih koji su naši korisnici – roditelji, učenici, mi to radimo na dnevnom nivou bez ovog uputstva ili bilo čega ali smatramo da ovaj problem koji se javio – to ne sada, već ko zna koliko unazad postoji sada je samo podignut na viši nivo, da to prevazilazi mogućnost rada nastavnika“, izjavio je Dobrivoje Marjanović, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.

Najavu obuke prosvetnih radnika za postupanje kod dojava o postavljenim bombama sagovornik Markera vidi kao prebacivanje odgovornosti sa države na obrazovni sistem i radnike i ukazuje da od početka školske godine oko 2.500 policajaca obezbeđuje škole i da bi to mogao da bude zadatak za njih.

„Naš primarni posao je rad sa decom, naš primarni posao je obrazovanje i vaspitanje dece. Naravno da mi ono što je logično i moralno i što ide u interesu dece prihvatamo, ali sve češće dolazimo do toga da mi služimo kao resurs nekim spoljnim faktorima radi odrađivanja posla. Ovo je nešto novo, tek ćemo čuti reakciju naših zaposlenih – plašimo se da će našim neadekvatnim radom napraviti još veći problem nego što jeste. Zaključak svega – neka se poslom bavi onaj ko je adekvatan, ko je bio školovan za to. Pustite nastavnike da se bave primarnim poslom – obrazovanjem“, kazao je Marjanović.

 

Ni roditelji ne misle da su preventivni pregledi škole, kontrola pristupa i definisanje bezbednog mesta zadatak za prosvetne radnike.

„Mislim da to roditeljima neće dovoljno uliti poverenje zato što, evo na prvu loptu, kada kažemo tu informaciju prosto ne mogu da je sastavim u svojoj glavi da bi to bilo u redu da nastavnik ili učiteljica pre nego što će da ide kod prvaka mora da obiđe neki prostori i izigrava nekog policajca i mislim da to nije ni fer niti u redu ni prema nastavnicima, niti prema deci i roditeljima“, izjavila je za Marker Gordana Plemić iz udruženja „Roditelj“.

I roditelji, poput prosvetnih radnika očekuju da se pitanjem bezbednosti u školama bave oni kojima je to i struka.

„Živimo još uvek u godini ‘3. maja’ i jako je važno da shvatimo šta nam se desilo i da bezbednost u školi više nimalo nije ista, da su roditelji uplašeni, da su deca uplašena a površno mislimo da oni nisu i da svaku stvar koja se tiče bezbednosti dece u školama moramo da shvatimo najozbiljnije moguće“, rekla je Plemić.

Roditelji se, kaže sagovornica Markera, žale na manjak komunikacije i zvaničnih informacija, zbog čega su okrenuti medijima. Na komunikaciju se žali i Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije, kao najveći reprezentativni sindikat na nivou srednjih i osnovnih škola sa bližu 26.000 članova. Kažu da Uniju, odnosno prosvetne radnike, niko nije konsultovao pri izradi Protokola i novih mera, koje se tiču upravo njih.

Izvor: insajder.net

Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*

code

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*