Sakupljanjem bodova do željenog smera
a onima koji žele u srednju, bodovi osvojeni na „maloj maturi“ dodaće se onima već osvojenim u šestom, sedmom i osmom razredu te, ako imaju, bodovima s takmičenja u ovoj školskoj godini, a onda će im taj zbir omeđiti i šanse za željeni srednjoškolski smer. Kandidatima za škole za talente na te bodove dodaće se i oni s prijemnog ispita, čije polaganje je ulaznica za te škole. Prvu grupu bodova, one koji se dobijaju na osnovu uspeha u osnovnoj školi, čini zbir prosečnih ocena u šestom, sedmom i osmom razredu, pomnožen sa četiri, tako da po tom osnovu osmaci mogu sakupiti maksimalno 60 bodova.
Drugu grupu bodova tom zbiru dodaće samo oni koji su u ovoj školskoj godini osvojili neko od prva tri pojedinačna mesta na takmičenjima iz nastavnih predmeta. Na međunarodnim takmičenjima za osvojeno prvo mesto dobija se 20 bodova, za drugo 18, a za treće 14 bodova. Na republičkim takmičenjima osvojeno prvo mesto donosi osam, drugo šest, a treće četiri boda.
Na završnom ispitu svaki test nosi maksimalno 20 bodova, tako da ih je ovde moguće „zaraditi“ još 40.
Osmaci koji žele u filološke i matematičke gimnazije na prijemnom ispitu moći će da osvoje još 240 bodova, a da bi ispit položili, potrebna im je bar polovina tih bodova na testu iz matematike, ako je u pitanju matematička gimnazija, i po 60 bodova na svakom od testova za upis u filološke gimnazije.
Na prijemnom ispitu u dizajnerskim školama na svakom od tri dela ispita moguće je osvojiti po 160 bodova, a neophodno je bar po 40, tako da je maksimalan broj bodova ovde 480, a minimalan za rangiranje 120.
Za upis u srednju muzičku i srednju baletsku školu učenicima koji su završili osnovnu muzičku ili osnovnu baletsku školu na bodove po osnovu uspeha iz osnovne škole – a oni se dobijaju tako što se uspeh iz šestog, sedmog i osmog razreda množi s dva, te je maksimalno moguće sakupiti 30 bodova – dodaju se i bodovi iz osnovne muzičke ili baletske, i to, ukoliko je ona šestogodišnja ili četvorogodišnja, uspeh iz poslednja tri razreda množi se s dva, a ukoliko je dvogodišnja, uspeh iz drugog razreda množi se sa šest…
Izvor Dnevnik