Zukorlić: Založiću se da informatika bude obavezan predmet
Predsednik skupštinskog Odbora za obrazovanje Muamer Zukorlić izjavio je danas da je informatičko obrazovanje prioritet i da lično podržava inicijativu da informatika bude obavezan predmet u školama.Ipak, kako kaže, ne želi da daje ishitrene stavore po pitanju nečega što treba dobro razmotriti na Odboru, u stručnim službama ministarstva i vlade.
„Principijalno ću podržati sve ono što ide u smeru modernizacije u smeru kvalitetnijeg školovanja i obrazovanja naših mladih, kako bi se suočili sa izazovima. Definitivno informatičko obrazovanje jeste prioritet i u tom pogledu sam sklon da podržim takve intencije“, rekao je Zukorlić novinarima u Skupštini Srbije.
(Tanjug)
Mozda taj drugi pokusaj bude korektan bez stete po druge , ako tako bude sa srecom
Za reformu obrazovanja -promenu planova i programskih sadrzaja, od 2002 godine u Srbiju su stigli milioni evra u vise faza. Manje od 20% stanovnistva je koristilo internet, racunar…U skolama samo privilegovani su setali laptopove, nestajali su racunari,hard diskovi i dr. iz informatickih kabineta. Danas je procenat onih koji neposredno rade za Gejts-a visok, informacija ima cenu.Rezultati reforme kroz ogled srpskog obrazovanja nisu poznati, kao ni pravac dugorocne staze kojom posrce srpska prosveta. Posledice su vidljive: demoralisani ucenici i dezorijentisani profesori; nastavnici-plate ispod R proseka, akreditovani seminari 400, 500 i vise sati-obezvredjeni, deci-ucenicima priznata prava, obaveze zaboravljene,poklanjanje ocena,zalbe, komisije, IOP ,papirologija i dr. Kolektivi podeljeni. Putokaz nas vodi dualnom obrazovanju, reliktnom slepom koloseku iz posleratnog Jugoslovenskog perioda ili nemackom sablonu jeftinog-ekonomicnog obrazovanja naroda za rad, verovatno u EU gde je modernizacija proizvodnje, no bez brige u eri globalizacije Istok nam je blizak. Trebali detetu od 11-12 godina obavezna informatika, i koliko casova u skoli a koliko i kako kod kuce? Utice li upotreba racunara na vid, mozak, telesni razvoj deteta u tom razvojnom periodu? Javljaju li se bolesti fizicke i psihosomatske? Kuda sa opsteobrazovnim predmetima i njihovim ciljevima i ishodima blagodatnih i za dete i za naciju?
Pogledajte Preporuku Zastitnika gradjana (del. br. 1809 od 21.01.2016.) o nezakonitom preoptercenju ucenika. Ministarstvo ne reguje pa nista ne preduzima, a ova Markovicka umesto da postuje zakon ona jos i UGURAVA informatiku kao obavezan predmet. Ima neodoljiv utisak da je u pitanju novac koji skole moraju da izvoje za licencirane programe.
Dokle bre trpamo na ledja nejakih tolike obaveze i to protivzakonito??!!!